Obsługa wolnego koła

Nierównomierne obroty wału korbowego prowadzą do wzrostu drgań paska wielorowkowego. Te przenoszone są dalej na pozostałe elementy układu, w tym na napinacz paska. Dochodzi wtedy w wielu miejscach układu pasowego do poślizgu i zużycia pomiędzy paskiem i bieżniami rolek. W celu zredukowania tych drgań w nowoczesnych silnikach na osi alternatora w miejsce sztywnych kół stosowane jest tzw. wolne koło (z ang. OAP - overrunning alternator pulley), względnie sprzęgiełko alternatora (z ang. OAD - overrunning alternator decoupler). INA jako producent ponad 120 mln sztuk wolnych kół zamontowanych w co piątym samochodzie na świecie jest czołowym dostawcą na pierwszy montaż z najszerszą ofertą tych elementów na rynku wtórnym.
Schaeffler Automotive Aftermarket jako pierwszy dostawca wprowadza na rynek 12-częściowy zestaw narzędzi (nr ref. 400 0241 10) pozwalający na fachową wymianę wszystkich stosowanych obecnie OAP-ów i OAD-ów. Właściwe części zamienne można dobrać w naszym katalogu online pod adresem www.Schaeffler-Aftermarket.pl lub w Rep- Xpert pod adresem www.RepXpert.com.
Podczas montażu należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Schaeffler, www.schaeffler.pl