Nowy ośrodek BILSTEIN przy torze Nürburgring

Nowe stanowisko testowe Bilstein Bilstein

BILSTEIN konsekwentnie rozszerza zakres usług dla producentów samochodów i zespołów wyścigowych. W ramach rozwoju firma otworzyła nową lokalizację w Meuspath, bezpośrednio przy torze Nürburgring. 7-stanowiskowe zaplecze zapewnia idealne warunki do testowania nowych rozwiązań i analizowania ich wpływu na właściwości jezdne.

BILSTEIN systematycznie rozszerza swoje usługi dla producentów samochodów (OEM) i zespołów wyścigowych. Lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie toru Nürburgring nie została wybrana przypadkowo. W końcu to tutaj bije serce rozwoju branży motoryzacyjnej. W zasadzie wszyscy znani producenci samochodów i firmy tuningowe przeprowadzają testy na słynnej Nordschleife. Wielu z nich ma również własne centra testowe w strefie przemysłowej, bezpośrednio na Döttinger Höhe. W pobliżu toru swoje siedziby mają także liczne, międzynarodowe zespoły wyścigowe.

Nowe możliwości testów zawieszenia

Nowe, 7-stanowiskowe centrum testowe BILSTEIN jest doskonale wyposażone i oferuje klientom oraz partnerom szeroki zakres badania pojazdów - zarówno tych cywilnych, jak też sportowych (wyścigowych).

BILSTEIN_Nuerburgring_samochod_wyscigowy_1 Bilstein

Na stanowisku testowym cztery siłowniki hydrauliczne symulują pionowe siły działające na pojazd podczas jazdy. Czujniki przyspieszenia i czujniki skoku zawieszenia na każdym kole i na podwoziu mierzą ruchy pojazdu i kół wynikające ze wzbudzenia siłowników hydraulicznych. Na tej podstawie można określić optymalną konstrukcję sprężyny lub amortyzatora. 3 dodatkowe siłowniki hydrauliczne umożliwiają dokładniejszą analizę złożonej dynamiki jazdy, a nawet symulację wpływu aerodynamiki na podwozie: symulują one nie tylko siłę docisku, ale także pochylenie i przechyły nadwozia.

Symulacja kompletnych torów wyścigowych

Dzięki nowemu urządzeniu BILSTEIN 7-Post-Rig można symulować określone warunki drogowe, a nawet kompletne tory wyścigowe. Dzięki temu producenci OEM i zespoły wyścigowe mogą testować różne konfiguracje i charakterystyki.

BILSTEIN_Nuerburgring_samochod_wyscigowy_2 Bilstein

Korzyści są oczywiste: zespoły wyścigowe i producenci mają precyzyjny monitoring pracy zawieszenia i mogą współpracować z inżynierami BILSTEIN w optymalizacji niektórych rozwiązań i dopracowania ustawień.

Oszczędność kosztów i czasu jako najważniejsze korzyści

W przemyśle motoryzacyjnym czas biegnie szybko, a dzięki takim centrom jak najnowszy ośrodek BILSTEIN, producenci samochodów mogą oszczędzać czas.

Nowe centrum jest także idealnym wsparciem dla wyścigowych teamów – pozwala płynnie wpisać prace techniczne w napięty kalendarz zawodów. Nowoczesne stanowisko testowe daje możliwość wykonania całego szeregu prac bez potrzeby wynajmowania drogiego toru. Z reguły pozwala to także na oszczędności w logistyce, ponieważ samochody wyścigowe zespołów i tak często znajdują się w pobliżu toru Nürburgring.

BILSTEIN_Nuerburgring_samochod_wyscigowy_4 Bilstein

Nowe stanowisko testowe przyczyni się również do poszerzenia wiedzy specjalistycznej BILSTEIN oraz dalszego rozwoju własnych produktów niemieckiej marki. Specjaliści ds. zawieszeń BILSTEIN mają tu doskonałą możliwość prowadzenia testów uzupełniających wykonywanych równolegle z testami drogowymi.

Nowa siedziba BILSTEIN znajduje się bezpośrednio przy rondzie w centrum strefy przemysłowej toru Nürburgring, a zatem w zasadzie nie da się jej ominąć!

Więcej informacji na stronie https://bilstein.com/en/test-rig/

Więcej cennych wskazówek?

Odpowiedzi na wszystkie ważne pytania dotyczące amortyzatorów i zawieszeń znajdziesz na:
https://workshop.bilstein.com/en/magazine/
Wszystkie produkty BILSTEIN są szczegółowo opisane i objaśnione, a także znajdują się tam odpowiedzi na najważniejsze i często zadawane pytania.
Każdy, kto zawodowo zajmuje się zawieszeniami, znajdzie tutaj:
https://workshop.bilstein.com/en/trainings-and-courses/
odpowiednie szkolenia, dzięki którym pogłębi swoją wiedzę. Szkolenia oferowane są nie tylko w siedzibie firmy. BILSTEIN oferuje również wirtualne sesje szkoleniowe dotyczące wszystkich istotnych tematów związanych z zawieszeniem.

Źródło: Bilstein

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę