Nowy dodatek smarujący do łańcucha rozrządu

Dla zapewnienia optymalnego nasmarowania oraz dodatkowej ochrony przed zużyciem Schaeffler dołącza dodatek smarujący do zestawów INA Timing Chain KIT. Nowy produkt, opracowany przez Schaeffler i specjalistę w dziedzinie olejów i dodatków Liqui Moly, redukuje zużycie eksploatacyjne po wymianie łańcucha rozrządu o nawet 20%.
Dodatek został opracowany z myślą o łańcuchach rozrządu, które muszą zachować precyzję działania nawet przy wysokich obciążeniach i wysokich prędkościach obrotowych silnika. Obciążenia dla łańcuchów rozrządu są szczególnie duże w przypadku pojazdów poruszających się na krótkich trasach. Nowe łańcuchy są przeważnie instalowane w używanych systemach, gdzie mamy do czynienia z zanieczyszczonymi resztkami oleju. I właśnie temu chce przeciwdziałać Schaeffler.
Decydującymi czynnikami dla zapewnienia długiej żywotności nowego łańcucha rozrządu oraz jednocześnie płynnej pracy silnika, są: wymiana całego system napędu łańcuchowego, użycie oleju zalecanego przez producenta oraz wydłużenie czasu użytkowania dzięki zastosowaniu nowego dodatku smarującego.
– Mechaniczne zużycie oraz rozciągnięcie łańcucha są przeważnie wynikiem niewłaściwego smarowania i mogą w najgorszym przypadku prowadzić do awarii silnika – tłumaczy Maik Evers, dyrektor Program Management Extended Products w Schaeffler Automotive Aftermarket. – Razem z Liqui Moly opracowaliśmy specjalny dodatek smarujący, który zapobiega takiej sytuacji i jednocześnie zapewnia dodatkową ochronę przed zużyciem.
Podczas instalacji dodatek – opracowany na bazie dodatku smarującego z dwusiarczkiem molibdenu (MoS2) – nakładany jest na łańcuch oraz koła zębate w celu stworzenia warstwy smarującej na wszystkich metalowych powierzchniach współpracujących ze sobą. Zastosowanie nowego dodatku redukuje tarcie i gwarantuje płynną pracę. Jest to szczególnie korzystne w przypadku łańcucha montowanego w używanym już systemie. Dodatek smarujący zapewnia mniejsze zużycie nowych części podczas wstępnej fazy pracy – nawet o 20 procent. W skład zestawów wchodzą łańcuchy rozrządu, koła zębate, hydrauliczne i mechaniczne napinacze paska, ślizgi prowadzące i napinające, a także odpowiednie uszczelki i wszystkie elementy montażowe niezbędne do przeprowadzenia profesjonalnej naprawy. Główna zaleta naszego zestawu – dzięki wymianie wszystkich elementów systemu napędu rozrządu można uniknąć kolejnych kosztownych napraw w krótkim czasie.
Źródło: Schaeffler