Nowości na rynku światowym w TRW

18.4.2012

TRW Automotive prowadzi prace nad drugą generacją skalowalnych układów sterujących dla poduszek powietrznych (Airbag Control Unit - ACU), powstających w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na rynku nisko budżetowych samochodów i rynkach wschodzących.

To inteligentne rozwiązanie pozwala na instalację w pojeździe systemu poduszek powietrznych w dwóch opcjach: podstawowej - dla modeli sprzedawanych na terytoriach rozwijających się - oraz rozszerzonej - dla pojazdów eksportowanych na rynki rozwinięte.

Ed Carpenter, wiceprezes TRW Electronics, powiedział: ,,Poszukujemy rozwiązań, które umożliwiłyby wyposażenie wszystkich pojazdów w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Druga generacja naszych skalowalnych układów sterujących dla poduszek powietrznych (ACU) stwarza przed rynkami wschodzącymi szansę na instalację zaawansowanego technicznie wyposażenia w swoich pojazdach. Nowy model ACU będzie posiadał możliwość zintegrowania go z inercyjnym układem pomiarowym (Inertial Measurement Unit - IMU), tak aby reagował on na odchylenia kursu pojazdu, co jest dziś kluczową technologią na rosnącym rynku elektronicznych systemów kontroli stabilności (Electronic Stability Control - ESC)."Podstawowy system ACU to oszczędne rozwiązanie. Układ ten nie posiada pomocniczego interfejsu i pracuje z czterema ładunkami wybuchowymi, zapewniając ochronę w przypadku zderzenia czołowego, posiada jednak możliwość dostosowania go do współpracy z rozszerzonymi systemami bezpieczeństwa.

Rozszerzony system ACU obsługuje do dwunastu ładunków wybuchowych i cztery interfejsy pomocnicze, wykrywające zagrożenie i zapewniające ochronę przed zderzeniem bocznym lub czołowym. Jest on zaprojektowany do obsługi dodatkowych funkcji, spełniających wymogi bezpieczeństwa obowiązujące na terenie Europy i Ameryki Północnej. Posiada np. możliwość zintegrowania z inercyjnym układem pomiaru i współpracy z aktywnymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak ESC.

Nowy projekt pozwala producentom na większą elastyczność i konkurencyjność, dając im możliwość wyposażenia pojazdu posiadającego rozszerzoną wersję ACU w 8 lub więcej ładunków. W celu uproszczenia konstrukcji i dalszej redukcji kosztów związanych z inżynierią, rodzina skalowalnych produktów ACU używa standardowych rozwiązań konstrukcyjnych, wyposażonych w uniwersalne złącza. Pozwala to na ekonomiczną produkcję ACU nawet w przypadku mniejszych producentów, działających na rozwijających się rynkach, gdzie nakład produkcji jest stosunkowo niewielki, a zaawansowane systemy poduszek powietrznych nie są w standardowym wyposażeniu.

Przedstawiony przez TRW system kontroli poduszek powietrznych drugiej generacji stoi na czele stawki pod względem stosunku wydajności do ceny, realizując zapotrzebowanie na nisko kosztowe systemy ACU nie tylko w stosunku do producentów nastawionych na sprawdzoną wysoką jakość, ale także tych operujących na rynkach wschodzących, takich jak Brazylia, Rosja, Indie i Chiny. Spółka przewiduje, że technologia będzie gotowa do produkcji w 2014 roku.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę