Jubileusz 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring miejscem publicznej prezentacji nowego logo i motto BILSTEIN

Nowe logo BILSTEIN na torze Nurburgring BILSTEIN
9.6.2022

W 1970 roku na torze Nurburgring odbył się pierwszy 24-godzinny wyścig. Przełożony o dwa lata przez pandemię koronawirusa jubileusz 50-lecia zbiegł się w czasie z prezentacją nowego wizerunku marki BILSTEIN.

Historia toru Nurburgring sięga drugiej połowy lat 20. ubiegłego roku. Wybudowany w górzystych terenach regionu Eifel szybko stał się popularnym poligonem doświadczalnym dla dynamicznie rozwijającej się motoryzacji. Naturalną koleją rzeczy – po II wojnie światowej – stał się miejscem organizacji wielu wyścigów, w tym Grand Prix Niemiec w Formule 1.

Innym prestiżowym wydarzeniem w historii toru był wyścig ADAC na tysiąc kilometrów. To właśnie on w 1970 roku został zastąpiony 24-godzinną rywalizacją. Zasady są proste – w czasie jednej doby przejechać jak najwięcej okrążeń. Każda załoga składała się z kilku kierowców, którzy zmieniają się podczas krótkich postojów. To właśnie tu, w 1972 roku, zadebiutował Ford Capri RS #9 w barwach konstruktora i producenta amortyzatorów – marki BILSTEIN.

– Sporty motorowe są ważny etapem w działalności wielu firm. To tutaj, w ekstremalnych warunkach, można testować nowe rozwiązania, jak też potwierdzić efektywność tych wprowadzonych już na rynek. Nie inaczej jest w przypadku marki BILSTEIN, nasz udział to przede wszystkim współpraca techniczna w zakresie doboru i ustawień zawieszenia. Na 50 lat obecności na torze Nurburgring opieramy nasze know-how, które przenosimy na rynek OE i aftermarket – mówi Tomasz Siemek, brand manager marki BILSTEIN w Polsce.

Współczesnym wcieleniem flagowej samochodu wyścigowego BILSTEIN jest Mercedes-AMG GT3 #6. I to na nim – w trakcie odkładanego jubileuszu 50-lecia „Das 24-Stunden-Rennen auf dem Nürburgring” i startu Forda Capri RS #9, zaprezentowano nowe logo marki i jej nowe motto „Way Ahead”. I uczczono to w jedyny możliwy sposób – zwycięstwem w klasie Pro-Am.

– Dynamiczne zmiany jakie zachodzą w sektorze motoryzacji odzwierciedla nowe logo marki BILSTEIN. Jego stylistyka odpowiada obecnym standardom komunikacji, które przede wszystkim przenoszą się do świata cyfrowego. Ale pojawia się ono także w przestrzeni publicznej – między innymi właśnie w sportach motorowych, które niezmiennie przyciągają uwagę widzów na całym świecie. Stąd decyzja o prezentacji nowego wizerunku właśnie torze Nurburgring. Tuż obok toru trwa budowa naszego kompleksu doświadczalnego z ultranowoczesną płytą do testowania zawieszenia – dodaje Tomasz Siemek.

Źródło: BILSTEIN

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę