Nowe i używane samochody na rynku
VolkswagenUtrzymujący się wzrost sprzedaży pojazdów samochodowych we wszystkich segmentach rynku sprawił, że w minionym roku łączna liczba pierwszych rejestracji w naszym kraju przekroczyła 1,5 mln pojazdów i była jedną z najwyższych w dotychczasowej historii.
I choć udział w niej samochodów nowych może budzić pewne zastrzeżenia (tym bardziej, że i tak gros zakupów w tym segmencie zawdzięczamy przedsiębiorcom), utrzymująca się duża liczba rejestracji aut z rynku wtórnego jest dobrą informacją dla całego sektora aftermarketowego. Wciąż spora jest bowiem grupa sprowadzanych z zagranicy pojazdów kilkunastoletnich, a nawet starszych, które siłą rzeczy będą musiały dość często korzystać z usług tego rynku. Dla wszystkich działających na rynku warsztatów samochodowych to dobra wiadomość, a producenci i sprzedawcy części zamiennych mogą więc zacierać ręce. Miejmy tylko nadzieję, że nie staniemy się europejskim złomowiskiem samochodowym. O ile już nim nie jesteśmy.
Pierwsze rejestracje samochodów osobowych w latach 2013-2018
© PZPMOd początku obecnej dekady widoczny jest systematyczny wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych na polskim rynku. Wciąż jednak zdecydowaną większość z nich, ok. trzy czwarte, stanowią pojazdy nabywane przez firmy.
Pierwsze rejestracje samochodów dostawczych do 3,5 tony
© PZPMJuż od kilku lat daje się zaobserwować stały wzrost sprzedaży pojazdów dostawczych do 3,5 tony. Odzwierciedla to utrzymującą się dobrą koniunkturę gospodarczą i niezłą sytuację finansową polskich firm. Źródło: PZPM
Pierwsze rejestracje używanych samochodów osobowych sprowadzonych do Polski
© PZPMChoć wydawało się, że po boomie na używane samochody sprowadzane z zachodu Europy z pierwszych lat po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej nie ma już śladu, w drugiej połowie obecnej dekady liczba przywiezionych do kraju „używek” znowu poszła wyraźnie w górę. Źródło: PZPM







