Nowe e-oleje przekładniowe Castrol ON do „mokrych” silników elektrycznych
Castrol wprowadził na rynek dwa nowe, wysokowydajne, w pełni syntetyczne oleje* przeznaczone do napędów elektrycznych z mokrą przekładnią. Specjalne testy i prace rozwojowe wykazały, że oleje przekładniowe Castrol ON W2 oraz W5 pozwalają dojechać dalej, ładować szybciej i działać dłużej*.
Wyróżniające się niską lepkością formuły olejów przekładniowych Castrol ON W2 i W5 opracowano specjalnie pod katem zapewnienia niskiego przewodnictwa elektrycznego i lepszej ochrony układu, co pomaga silnikowi elektrycznemu pracować w niższych temperaturach i z optymalną wydajnością. Oba produkty zaprojektowano i gruntownie przetestowano pod kątem przenoszenia wysokich momentów obrotowych generowanych przez silniki pojazdów elektrycznych nawet przy niskich prędkościach.
Olej przekładniowy Castrol ON W2 został opracowany na potrzeby MG Motor i jest kompatybilny z modelami Marvel R, MG HS Plug-in Hybrid oraz MG ZS EV.
Olej przekładniowy Castrol ON W5 powstał dla BYD i może być stosowany w mokrych silnikach elektrycznych montowanych w sedanie Seal, a także w oczekującym na premierę modelu Seal U DM-I Plug-in Hybrid SUV. Formuła W5 jest również kompatybilna z modelami BYD w napędy elektryczne z suchą przekładnią, w tym Atto 3 i Dolphin.
Paul Beasley, główny technolog działu rozwoju produktów do układów napędowych i pojazdów elektrycznych na rynek posprzedażowy w Castrol, stwierdził: – Wprowadzenie tych nowych płynów jest zwieńczeniem drobiazgowych badań i współpracy z MG, BYD oraz naszymi dostawcami. Kluczowe znaczenie ma zgodność z szeroką gamą stosowanych w silniku materiałów i podzespołów elektrycznych, co odróżnia je od konwencjonalnych olejów przekładniowych, które mogą powodować korozję i uszkodzenia. Prezentowane dwa nowe oleje przekładniowe Castrol ON wykorzystują nowatorską technologię, która sprawia, że doskonale sprawdzają się w przekładni, chroniąc jednocześnie silnik.
Wprowadzenie dwóch nowych e-olejów przekładniowych do mokrych przekładni pojazdów elektrycznych poprzedziła w 2022 r. premiera Castrol ON EV Transmission Fluid D1 i D2 – pierwszych produktów tej marki do pojazdów elektrycznych na rynek posprzedażowy. Te w pełni syntetyczne płyny nadają się do wielu pojazdów elektrycznych, które wykorzystują układy napędowe z suchymi przekładniami, oferując wysoki poziom ochrony kół zębatych i łożysk.
Olej przekładniowy Castrol ON D1 jest kompatybilny z napędami elektrycznymi z suchymi przekładniami stosowanymi w wielu modelach Hyundai i Kia, w tym Kona Electric, Soul EV i Niro EV. Olej ten może być również stosowany w GWM ORA 03. Olej przekładniowy Castrol ON D2 jest kompatybilny z większością pojazdów Volkswagen Group opartych na platformie MEB, w tym Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5 i ID.Buzz, Škoda Enyaq, Cupra Born i Tavascan oraz Audi Q4 e-tron.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Castrol prowadzi stałą i ścisłą współpracę z producentami samochodów nad rozwojem najnowszych technologii olejów do pojazdów elektrycznych. Obecnie trzech na czterech największych światowych producentów pojazdów stosuje e-oleje Castrol ON do zalania fabrycznego**.
Oleje do mokrych przekładni Castrol ON W2 i W5 od sierpnia będą dostępne dla serwisów
w 5-litrowych opakowaniach.
Więcej informacji na temat oferty e-płynów Castrol ON można znaleźć na stronie: www.castrol.pl
* E-oleje Castrol ON pomagają kompatybilnym pojazdom elektrycznym dojechać dalej1, ładować się szybciej2 i działać dłużej3.
1 W porównaniu z powszechnie dostępnym e-olejem do zalania fabrycznego.
2 W porównaniu z układem pośredniego chłodzenia akumulatorów.
3 W porównaniu ze standardowym e-olejem przekładniowym.
** Na podstawie raportu GlobalData dotyczącego 20 producentów OEM o największej sprzedaży (całkowita sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych) w 2023 r.
Źródło: Castrol