Nowa Honda Jazz debiutuje w Europie
Na rynku debiutuje nowa Honda Jazz 2015, będąca trzecią generacją popularnego hatchbacka segmentu B.
Od czasu prezentacji pierwszej generacji w 2001 roku model ten sprzedał się na całym świecie w liczbie ponad 5 milionów egzemplarzy.
Nowy model zachowuje klasyczną sylwetkę protoplasty, przy czym wyróżnia się nowoczesną stylizacją nadwozia, podkreśloną przez masywny przód oraz wyraźnie zaznaczone linie boczne. Auto jest przy tym o 95 mm dłuższa od poprzednika, a rozstaw osi zwiększył się o 30 mm.
Zastosowanie nowej płyty podłogowej pozwoliło również na zwiększenie rozmiarów wnętrza stworzonego w oparciu o zasadę maksimum człowieka, minimum maszyny. Oznacza to, że projekt Hondy Jazz 2015 udostępnia więcej przestrzeni pasażerom, przy jednoczesnym zminimalizowaniu miejsca zajmowanego przez poszczególne podzespoły auta. Osoby zajmujący tylną kanapę w nowym Jazzie mają dodatkowe 115 mm miejsca na nogi, 65 mm miejsca na kolana oraz 20 mm miejsca na szerokości ramion.
Czterometrowa Honda Jazz została wyposażona w centralnie umieszczony zbiornik paliwa. Na pokładzie znalazł się również system składania siedzeń Magic Seats zapewniający wiele możliwości konfiguracji foteli w celu uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagaży.
We wnętrzu znajdziemy miękkie w dotyku materiały oraz przemyślane rozwiązania transportowe. W konsoli centralnej znalazł się również nowy system multimedialny Honda Connect, korzystający z siedmiocalowego ekranu dotykowego (w zależności od wersji). Oprócz tego, nabywcy docenią zaawansowane układy bezpieczeństwa, na czele z pakietem Advanced Driver Assist System (opcja w podstawowej wersji, standard w średniej i najwyższej odmianie). W jego skład wchodzą takie rozwiązania, jak system ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz system automatycznych świateł drogowych.
Honda Jazz 2015 jest oferowana wyłącznie z silnikiem benzynowym 1,3 litra i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Jednostka generuje 102 KM przy 6 000 obr./min. oraz 123 Nm przy 5000 obr./min i może współpracować ze standardową, sześciobiegową przekładnią manualną lub opcjonalną, bezstopniową przekładnią automatyczną CVT. Czterocylindrowa konstrukcja oferuje osiągi porównywalne z poprzednią jednostką o pojemności 1,4 litra (11,2 sekundy od 0 do 100 km/h i prędkość maksymalna 190 km/h) przy zachowaniu wydajności paliwowej mniejszego silnika (średnio 4,6 litra na 100 km z przekładnią CVT).
Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną typu H, co zapewnia wysoką stabilność podczas jazdy poprzez naturalne ograniczanie przechyłów nadwozia. Jakość prowadzenia poprawiają również nowe amortyzatory redukujące wibracje przedostające się z nawierzchni do kabiny pasażerskiej.
Nowa Honda Jazz będzie oferowana w trzech wersjach wyposażeniowych i wejdzie do sprzedaży w Europie w drugiej połowie 2015 roku.
Źródło: Honda, Mototarget