Najważniejsza premiera Mercedesa we Frankfurcie

Gwiazdą tegorocznego stoiska Mercedesa na targach we Frankfurcie będzie Mercedes-Benz Klasy S Cabriolet, nawiązujący bezpośrednio do otwartej Klasy S (serie 111 i 112) z okresu 1961-1971.
Zdaniem przedstawicieli firmy będzie to najbardziej komfortowy kabriolet na świecie. W jego wyposażeniu znajdą się takie elementy, jak udoskonalony system ochrony przed wiatrem AIRCAP, ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, podgrzewane podłokietniki i fotele - także z tyłu - oraz w pełni automatyczna, inteligentna klimatyzacja.
Nowa Klasa S Cabriolet kontynuuje długą tradycję luksusowych kabrioletów Mercedesa. Już w latach 20. ubiegłego stulecia producent ze Stuttgartu łączył przyjemność z jazdy pod gołym niebem z komfortem i bezpieczeństwem limuzyny. Od czasów powojennych kolejne topowe modele Mercedes-Benz były dostępne również jako ekskluzywne warianty z otwartymi nadwoziami - począwszy od 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku oraz 300 S (W 188) z roku 1952.
Po kabrioletach z rodziny „Pontonów” - 220 S (W 180) i 220 SE (W 128), produkowanych w latach 1956-1960 - zaprezentowano otwarty model 220 SE Cabriolet z typoszeregu 111. W ciągu kolejnych 10 lat produkcji Mercedes-Benz oferował pięć różnych wersji tej serii: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE oraz wprowadzona później topowa odmiana 280 SE 3.5 z silnikiem V8. Łącznie, w fabryce w Sindelfingen wyprodukowano 7013 egzemplarzy modelu. Od tamtej pory nie doczekał się on następcy - tradycję luksusowych otwartych Mercedesów pielęgnowała później nowa, dwuosobowa seria 107 oraz jej następcy z rodziny SL.
Źródło: Mercedes-Benz, Mototarget.pl