Moda na kampery szansą dla warsztatów samochodowych

Moda na kampery szansą dla warsztatów samochodowych TMD Friction/Textar
23.6.2022

Aby właściciele kamperów mogli bezpiecznie korzystać ze swoich pojazdów, niezbędne są regularne przeglądy i fachowy serwis. Firma TMD Friction widzi w tym szansę na rozwój i większe zyski dla warsztatów samochodowych, które do swojej działalności związanej z autami osobowymi dodadzą obsługę pojazdów z tego dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku. Zwłaszcza, że podstawowe rozwiązania techniczne spotykane w kamperach niewiele różnią się od tych z samochodów osobowych.
 

Powiązane firmy

TMD Friction

Podróżowanie kamperami jest coraz popularniejsze. Liczba rejestracji nowych pojazdów kempingowych w Europie wzrosła o 13,2% i osiągnęła nowy rekord 181 299 sztuk. To już piąty z rzędu rekordowy rok dla branży, a w roku 2022 spodziewany jest dalszy wzrost. Po drogach Europy, w tym Polski, jeżdżą już miliony kamperów. Kamperów, które prędzej czy później trzeba będzie serwisować lub naprawiać.

To atrakcyjny rynek, na którym warsztaty mogą zaistnieć dzięki rozsądnym inwestycjom w wyposażenie i kooperacji z uznanymi dostawcami takimi jak Textar. Marka oferuje tarcze oraz klocki hamulcowe i okładziny hamulców bębnowych na pierwszy montaż (OE), a także  niezależny rynek części zamiennych (aftermarket). Świetnie wpisuje się także w modę na kampery, zapewniając niezależnym warsztatom odpowiednie części zamienne do serwisu i napraw w tym segmencie pojazdów.

Kampery oparte na pojazdach użytkowych

Warsztaty wchodzące na rynek pojazdów kempingowych mają ułatwione zadanie. Technologia jest im dobrze znana, ponieważ duża część kamperów bazuje na popularnych modelach pojazdów użytkowych takich jak Fiat Ducato, VW Transporter czy Ford Transit.

Jestem przekonany, że obsługa tego segmentu pojazdów może stanowić dla warsztatów lukratywny biznes. Mamy do czynienia nie tylko z szybko rozwijającym się rynkiem, ale także z klientami bardzo dbającymi o jakość, którzy chętnie i regularnie inwestują w swój mobilny dom. Ze względu na dużą masę pojazdu i wysoko położony środek ciężkości, aspekty bezpieczeństwa i jakości odgrywają w tej klasie pojazdów główną rolę. Dlatego należy spodziewać się regularnych przeglądów i wymian zużytych części. Inwestycja w większy podnośnik może szybko się zwrócić

– wyjaśnia Norbert Janiszewski, Technical Sales Support w niemieckim oddziale firmy TMD Friction, właściciela marki Textar.

Części wysokiej jakości dla maksymalnego bezpieczeństwa

Części istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, takie jak opony, elementy zawieszenia i osi oraz hamulce, w kamperach są narażone na duże obciążenia. Nie tylko podczas jazdy, ale także w trakcie okresów dłuższego postoju. Kompromisy w zakresie jakości i stanu technicznego mogą mieć fatalne skutki. Zwłaszcza, że pojazdy te są często maksymalnie załadowane i obciążone (czasem nawet ponad miarę), co w połączeniu z wysoko położonym środkiem ciężkości szybko doprowadza podwozie i pracujące z nim elementy do granic wytrzymałości. Dlatego stosowane części zamienne powinny mieć pewną rezerwę bezpieczeństwa.

Firma TMD Friction, do której należy marka Textar, poświęca wiele czasu oraz pieniędzy na opracowywanie bezpiecznych rozwiązań – od właściwej mieszanki po szeroko zakrojone testy na stanowiskach badawczych i próby drogowe. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo hamowania, na przykład w sektorze OE, stosowane są wyłącznie samodzielnie opracowane mieszanki z zawierające nawet 43 rodzaje surowców, które są dokładnie dopasowane do danego pojazdu i jego układu hamulcowego.

Asortyment Textar obejmuje nie tylko niezbędne części zamienne do hamulców najpopularniejszych modeli, takich jak Fiat Ducato III (Typ 250), Peugeot Boxer, Citroen Jumper czy Ford Transit, ale także dla rzadziej spotykanych lub większych kamperów o masie powyżej 7,5 tony, a nawet zbudowanych na podwoziach samochodów ciężarowych. Jako jeden​ z wiodących producentów klocków hamulcowych, Textar wspiera również zmiany w kierunku zrównoważonej mobilności, a jego oferta obejmuje już ponad 99 procent pojazdów elektrycznych i hybrydowych dostępnych w Europie, w tym również pojazdów kempingowych z napędem elektrycznym. Textar stosuje w swoich klockach hamulcowych materiały przyjazne dla środowiska, nie zawierające metali ciężkich i azbestu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w zakresie rozwoju, klocki Textar zapewniają stabilne wartości tarcia w szerokim zakresie warunków eksploatacji, bardzo dobrą odporność na zużycie, a jednocześnie redukcję hałasu i łatwe do kontrolowania wyczucie pedału, co w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa.

oferta Textar

Łatwe przejście przez dżunglę części zamiennych z Textar

Jednym z największych wyzwań dla warsztatów może być duża różnorodności części zamiennych do kamperów i samochodów wykorzystywanych jako baza pod nie – ze względu na różne dopuszczalne obciążenia i typy układów napędowych. Aby odbiorca mógł szybko odnaleźć właściwą część we wspólnych platformach katalogowych, Textar przywiązuje dużą wagę do precyzji danych. Potwierdza to również TecAlliance, wiodąca europejska platforma informacyjna, usługowa i komunikacyjna na niezależnym rynku części zamiennych oraz napraw samochodowych, przyznając zarządzającej marką Textar firmie TMD Friction tytuł „Premium Data Supplier” (PDS) za wysoki standard jakościowy swoich danych.

Znalezienie właściwej części zamiennej ułatwia również Textar Brakebook – internetowy katalog dostępny na stronie www lub w aplikacji. Zawiera on pomocne funkcje, takie jak skaner kodów kreskowych lub analiza sfotografowanego klocka hamulcowego. Aby zapewnić kompleksową opiekę, Textar dysponuje także ekspertami wspierającymi mechaników w kwestiach technicznych.

Dla właścicieli warsztatów poszukujących nowych możliwości zarobku, właściciele kamperów mogą być wartościowymi klientami – zależy im na wysokiej jakości usług, a za dobrą obsługę odwdzięczają się lojalnością. Dzięki temu, że poważniejsze naprawy pojazdów kempingowych są planowane na sezonową przerwę przypadającą na miesiące zimowe, łatwo można podnieść niższe w tym okresie obroty warsztatu. Jednocześnie nie przypadają na jesień i wiosnę, a więc pracowity czas sezonowej wymiany opon.

Źródło: TMD Friction

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę