Miernik grubości lakieru – niezbędny gadżet
Prodig TechKupując używany samochód, niewiele osób zdaje sobie sprawę, że około 90% pojazdów z rynku wtórnego posiada mniejszą bądź większą historię napraw blacharsko-lakierniczych.
Mniejszym problemem będzie, jeżeli auto posiadało tylko jakieś zarysowania, które były korygowane – choć i te źle naprawione mogą z czasem ukazać się w postaci korozji. O wiele gorsze, a wydaje się, że i częstsze, są naprawy powypadkowe, kiedy auto ma naruszoną konstrukcję, co może mieć poważne konsekwencje podczas zdarzenia drogowego. Na polskim rynku można nawet spotkać samochody złożone z dwóch połówek.
Jak uchronić się przed zakupem niebezpiecznego wraku? Oglądając auto, niestety bardzo często nie jesteśmy w stanie zauważyć „gołym okiem” napraw blacharskich. Z pomocą przychodzą nam mierniki grubości lakieru firmy Prodig Tech®. W ofercie firmy znajdziemy całą gamę tego typu przyrządów a ich ceny zaczynają się od stu kilkunastu złotych. Najtańsze modele tylko do stali, jak i nieco droższe przystosowane są również również do aluminium. Część modeli posiada ciekawą funkcję asystenta pomiaru, której zadaniem jest podpowiedzenie dokonującemu pomiaru, czy lakier jest oryginalny czy podwójny lub czy jest szpachla. Z całą ofertą firmy można zapoznać się na stronie internetowej www.prodig-tech.pl oraz w firmowym sklepie internetowym www.mierniki-lakieru.pl.
W artykule dla przykładu posłużono się miernikiem lakieru GL-8s firmy Prodig Tech®. Miernik ten posiada sondę pomiarową na przewodzie oraz sprężynujące czoło sondy, co ułatwia pomiar.
Jak dokonać pomiaru?
Należy sprawdzać jak najwięcej punktów na całej powierzchni samochodu, najlepiej symetrycznie, np. lewe drzwi z prawymi itp. Dla przykładu, jeżeli jedne drzwi będą miały grubość 200 μm a reszta 100 μm to oznacza, że drzwi te były powtórnie lakierowane. Fabryczna grubość lakieru waha się od 70 μm do nawet 160 μm, z tym że zauważa się w ostatnich latach, że lakiery nowych samochodów są coraz cieńsze. Miernik GL-8s posiada funkcję asystenta pomiaru, co może pomóc podczas sprawdzania samochodu. Cena tego miernika to około 260–280 zł. Jeżeli szukamy tańszego rozwiązania, możemy zaopatrzyć się w miernik GL-2+, który ma możliwość pomiaru na aluminium i również posiada asystenta pomiaru.
Nowością firmy Prodig Tech® są mierniki GL-PRO-1. Są to profesjonalne mierniki, które rozpoznają również czy dana blacha stalowa jest ocynkowana czy zwykła. Przydaje się to wówczas, gdy w naprawianym aucie zastosowano tańszy element nieocynkowany. Ponadto mają rozbudowane menu funkcyjne oraz pamięć pomiarów. W miernikach tych zastosowano sondę pomiarową zakończoną trzpieniem, dzięki czemu pomiar na zaokrąglonych elementach jest dokładniejszy. Miernik jest w wygodnej obudowie pistoletowej oraz posiada czytelny kolorowy wyświetlacz LCD.
Więcej informacji na stronie www.prodig-tech.pl.
Źródło: Prodig Tech






