MHEV plus: następna generacja napędu hybrydowego w Audi
Audi przedstawia nową generację napędu hybrydowego MHEV plus, która zadebiutowała w modelach A5 i Q5 opartych na platformie Premium Platform Combustion (PPC). Nowatorski system 48-woltowy integruje trzy kluczowe elementy: generator zespołu napędowego (PTG), rozrusznik/alternator napędzany paskiem (BAS) oraz akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy. Rozwiązanie to zwiększa wydajność, redukuje emisję CO2 i poprawia komfort jazdy.
- Technologia MHEV plus z generatorem zespołu napędowego (PTG) jako silnikiem elektrycznym zapewnia jeszcze większą wydajność przy częściowo elektrycznej jeździe.
- 48-woltowy układ elektryczny wspomaga silnik spalinowy, zmniejsza emisję CO2 i zwiększa osiągi oraz komfort jazdy.
- Członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego Geoffrey Bouquot: „Napędzamy elektryfikację dostosowaną do potrzeb klientów”.
– Dzięki nowej technologii MHEV plus rozwijamy elektryfikację w naszych nowych pojazdach z silnikami spalinowymi opartych na płycie podłogowej Premium Platform Combustion, która jest dostosowana do potrzeb naszych klientów – mówi Geoffrey Bouquot, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego. – Wzmocni to nasze portfolio produktów obejmujące modele całkowicie elektryczne, hybrydy plug-in oraz pojazdy z wydajnymi silnikami spalinowymi.
Zalety technologii MHEV plus:
- Częściowo elektryczna jazda: PTG umożliwia napęd elektryczny przy prędkościach do 140 km/h, co redukuje zużycie paliwa i emisję.
- Zwiększona wydajność: System może odzyskać do 25 kW energii podczas hamowania rekuperacyjnego.
- Komfort i dynamika: PTG zapewnia moment obrotowy 230 Nm już po uruchomieniu pojazdu , poprawiając responsywność i zwinność pojazdu.
Innowacyjny generator zespołu napędowego (PTG)
PTG, o mocy do 18 kW (24 KM), jest instalowany bezpośrednio na wale wyjściowym skrzyni biegów. Dzięki zintegrowanej elektronice mocy, kompaktowej budowie i możliwości odłączenia przy wyższych prędkościach, PTG przyczynia się do optymalnego wykorzystania energii zarówno w napędzie, jak i odzyskiwaniu.
Rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów
MHEV plus oferuje tryby jazdy, które dynamicznie dostosowują działanie systemu:
- W trybie D (komfortowym) akumulator utrzymuje stan naładowania (SoC) na poziomie 50-55%, zapewniając optymalną równowagę między odzyskiwaniem energii a wspomaganiem silnika spalinowego.
- W trybie S (sportowym) wyższy poziom SoC (około 70%) gwarantuje większą moc elektryczną przy dynamicznej jeździe.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Pierwsze zastosowanie akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego (LFP)
Nowy akumulator o pojemności 37 Ah i mocy rozładowania 24 kW jest chłodzony cieczą, co zapewnia wydajność i trwałość w szerokim zakresie temperatur (-40 do +75oC).
Komfort, ekologia i dalekie trasy
System MHEV plus zwiększa komfort podróży dzięki funkcjom, takim jak elektryczna sprężarka klimatyzacji czy bardziej płynne działanie układu start-stop. Zoptymalizowane zarządzanie energią i odzyskiwaniem sprawia, że pojazdy z tym systemem doskonale sprawdzają się na długich dystansach. Dzięki technologii MHEV plus Audi wprowadza hybrydową rewolucję, łącząc ekologię, wydajność i sportową dynamikę.
Źródło: Na podstawie informacji prasowej Audi