MHEV plus: następna generacja napędu hybrydowego w Audi

Kolejna generacja napędu hybrydowego w Audi Audi AG

Audi przedstawia nową generację napędu hybrydowego MHEV plus, która zadebiutowała w modelach A5 i Q5 opartych na platformie Premium Platform Combustion (PPC). Nowatorski system 48-woltowy integruje trzy kluczowe elementy: generator zespołu napędowego (PTG), rozrusznik/alternator napędzany paskiem (BAS) oraz akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy. Rozwiązanie to zwiększa wydajność, redukuje emisję CO2 i poprawia komfort jazdy.

  • Technologia MHEV plus z generatorem zespołu napędowego (PTG) jako silnikiem elektrycznym zapewnia jeszcze większą wydajność przy częściowo elektrycznej jeździe.
  • 48-woltowy układ elektryczny wspomaga silnik spalinowy, zmniejsza emisję CO2 i zwiększa osiągi oraz komfort jazdy.
  • Członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego Geoffrey Bouquot: „Napędzamy elektryfikację dostosowaną do potrzeb klientów”.

Dzięki nowej technologii MHEV plus rozwijamy elektryfikację w naszych nowych pojazdach z silnikami spalinowymi opartych na płycie podłogowej Premium Platform Combustion, która jest dostosowana do potrzeb naszych klientów – mówi Geoffrey Bouquot, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego. – Wzmocni to nasze portfolio produktów obejmujące modele całkowicie elektryczne, hybrydy plug-in oraz pojazdy z wydajnymi silnikami spalinowymi.

Zalety technologii MHEV plus:

  • Częściowo elektryczna jazda: PTG umożliwia napęd elektryczny przy prędkościach do 140 km/h, co redukuje zużycie paliwa i emisję.
  • Zwiększona wydajność: System może odzyskać do 25 kW energii podczas hamowania rekuperacyjnego.
  • Komfort i dynamika: PTG zapewnia moment obrotowy 230 Nm już po uruchomieniu pojazdu , poprawiając responsywność i zwinność pojazdu.

Innowacyjny generator zespołu napędowego (PTG)

PTG, o mocy do 18 kW (24 KM), jest instalowany bezpośrednio na wale wyjściowym skrzyni biegów. Dzięki zintegrowanej elektronice mocy, kompaktowej budowie i możliwości odłączenia przy wyższych prędkościach, PTG przyczynia się do optymalnego wykorzystania energii zarówno w napędzie, jak i odzyskiwaniu.

Audi AG

Rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów

MHEV plus oferuje tryby jazdy, które dynamicznie dostosowują działanie systemu:

  • W trybie D (komfortowym) akumulator utrzymuje stan naładowania (SoC) na poziomie 50-55%, zapewniając optymalną równowagę między odzyskiwaniem energii a wspomaganiem silnika spalinowego.
  • W trybie S (sportowym) wyższy poziom SoC (około 70%) gwarantuje większą moc elektryczną przy dynamicznej jeździe.

Pierwsze zastosowanie akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego (LFP)

Nowy akumulator o pojemności 37 Ah i mocy rozładowania 24 kW jest chłodzony cieczą, co zapewnia wydajność i trwałość w szerokim zakresie temperatur (-40 do +75oC).

Komfort, ekologia i dalekie trasy

System MHEV plus zwiększa komfort podróży dzięki funkcjom, takim jak elektryczna sprężarka klimatyzacji czy bardziej płynne działanie układu start-stop. Zoptymalizowane zarządzanie energią i odzyskiwaniem sprawia, że pojazdy z tym systemem doskonale sprawdzają się na długich dystansach. Dzięki technologii MHEV plus Audi wprowadza hybrydową rewolucję, łącząc ekologię, wydajność i sportową dynamikę.

Źródło: Na podstawie informacji prasowej Audi
 

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę