Mercedes-Benz wzmacnia segment aut elektrycznych. Wyniki sprzedaży w 2022 roku

Mercedes-Benz coraz odważniej rozwija segment elektryków Mercedes-Benz

Na polskim rynku w 2022 roku Mercedes z sukcesami realizował swoją strategię i zanotował dynamiczne wzrosty w kluczowych dla siebie segmentach. Od stycznia do grudnia ub.r. zarejestrowano w Polsce blisko 20 tys. nowych osobowych Mercedesów – to o 5% więcej niż rok wcześniej. Submarki Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Klasa G oraz Klasa S osiągnęły 17-procentowy udział w sprzedaży Mercedes-Benz. Imponujący wynik uzyskały również zelektryfikowane modele z gwiazdą: wynik 2374 aut elektrycznych i hybryd plug-in plasuje Mercedes-Benz na pierwszym miejscu w tej kategorii wśród wszystkich marek samochodów osobowych w Polsce.

  • Elektryfikacja postępuje: w 2022 r. sprzedaż całkowicie elektrycznych samochodów osobowych Mercedes-Benz wzrosła ponad dwukrotnie, do 117 800 sztuk (+124%);
  • Strategię napędów w pełni elektrycznych wesprze nowa, globalna sieć ładowania o wysokiej mocy;
  • Mocny koniec roku: dostawy osobowych Mercedesów w czwartym kwartale 2022 r. osiągnęły poziom 540 800 egzemplarzy (+17%), w tym 83 800 to auta najwyższych klas – Top-End Luxury (+14%).

W ramach swojej globalnej strategii do 2030 r. Mercedes-Benz zamierza przejść na napędy wyłącznie elektryczne wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy dysponuje już kompleksową ofertą hybryd plug-in i konsekwentnie poszerza swoją gamę aut w 100% zasilanych prądem.

Zelektryfikowane modele (xEV) spotykają się z pozytywnym odbiorem także wśród polskich klientów – potwierdza to ich wysoki udział w całkowitej ubiegłorocznej sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce – 11,5%. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju 1517 hybryd plug-in oraz 857 w pełni elektrycznych Mercedesów. Ich skumulowany wynik jest o 13% wyższy niż w 2021 r. Rezultat: w 2022 r. Mercedes-Benz dostarczył najwięcej zelektryfikowanych pojazdów wśród wszystkich marek samochodów osobowych w Polsce.

Listę najpopularniejszych elektrycznych modeli z gamy Mercedes-EQ otwiera kompaktowy SUV EQA (254 szt.), Za nim uplasował się nieco większy model EQB (157 szt.), zdolny przewieźć nawet 7 osób, a trzecim najchętniej wybieranym modelem okazała się biznesowa limuzyna EQE (144 szt.).

2023 rok zapowiada się nie mniej dynamicznie i ekscytująco. Niedawno ruszyła sprzedaż nowego elektrycznego SUV-a z gwiazdą, modelu EQE SUV. W ciągu roku producent zaprezentuje między innymi zupełnie nowe wcielenie Klasy E, a także pierwszy model Mercedes-Maybach w 100% na prąd – EQS SUV.

Maybach_EV Mercedes-Benz

Miniony rok daje Mercedesowi w Polsce liczne powody do zadowolenia: jesteśmy kluczowym rynkiem w regionie, siódmym co do wielkości w Europie i czternastym na świecie. Choć zakłócenia w dostępności komponentów w 2022 roku ograniczyły nasz potencjał, to wzrośliśmy w segmentach, na których się koncentrujemy czyli w samochodach luksusowych oraz elektrycznych. O znakomitej pozycji naszych topowych linii najlepiej świadczy fakt, że Polska jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży dla Klasy S oraz drugim dla modeli Mercedes-Maybach. Jeśli chodzi o Klasę G jesteśmy 3 rynkiem, a w maszynach Mercedes-AMG, plasujemy się na piątym miejscu na Starym Kontynencie. Jesteśmy dumni z tych wyników w Polsce i jednocześnie mamy świadomość odpowiedzialności, jaka na nas spoczywa; niezmiennie chcemy produkować najbardziej pożądane samochody świata. W przyszłość patrzymy jednak z optymizmem, a w 2023 roku już zapowiadamy kolejne fascynujące nowości Mercedesa, AMG i pierwszego elektrycznego Maybacha

Mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, Dyrektor Generalny Mercedes-Benz

Źródło: Mercedes-Benz

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę