Liczy się praktyczne podejście

Robert Bosch

Jak najszybciej i najskuteczniej podnieść swoje kwalifikacje i zdobyć dodatkową wiedzę? Poprzez szkolenia. Jest to najlepszy sposób pozyskiwania praktycznych umiejętności. A o takie przecież w pracy mechanika chodzi.

Profesjonalne i skuteczne szkolenie to przede wszystkim takie, które jest dopasowane do potrzeb i oczekiwań uczestników. Nie ma jednej prostej i uniwersalnej rady, jak powinno wyglądać idealne szkolenie, ale bardzo ważne jest, by osoba biorąca udział w spotkaniu przede wszystkim chciała w nim aktywnie uczestniczyć. Należy pamiętać, że zarówno trener, jak i grupa mają jeden cel: podnieść swoje kompetencje. W przeprowadzeniu efektywnego szkolenia istotną rolę odgrywa motywacja uczestników, przyjazne miejsce, kameralna atmosfera, kompetentny i profesjonalnie przygotowany trener. Wszystkie te elementy są niezwykle istotne, by szkolenie zakończyło się sukcesem szkoleniowca i grupy.

Dziś pytanie, dziś odpowiedź

Szkolenia bezpośrednie dają możliwość zadawania pytań i uzyskiwania natychmiastowych odpowiedzi, pozwalają na dyskusję między uczestnikami zajęć a to daje dodatkowe informacje, których w żaden inny sposób nikt nie uzyska.

- Szkolenia bezpośrednie są nadal i jeszcze długo będą chyba najlepszą formą przekazywania i pozyskiwania wiedzy, jednak pod pewnymi warunkami - mówi Zenon Rudak, kierownik Centrum Technicznego HELLA Polska. - Mechanicy cenią swój czas i oczekują wiedzy konkretnej. Nie interesują ich żadne prezentacje marketingowe, historie firm, ich model prowadzenia biznesu, galeria prezesów czy zdobyte nagrody. Oczekują rzetelnej wiedzy najlepiej popartej pokazem lub realnymi zajęciami praktycznymi. Dodatkowo szkolenia muszą "przyjechać" do mechanika, rzadko kiedy i rzadko kto ma dziś czas na pokonanie więcej niż 50 km na dojazd na szkolenie, które z reguły odbywają się po zakończeniu dnia pracy warsztatu. Musi obowiązywać zasada - maksimum konkretnej wiedzy w bardzo ograniczonym czasie.

Szkolenia celowane

Szkolenia są bądź mogą być bardzo atrakcyjną formą pozyskiwania wiedzy pod warunkiem, że będą odpowiednio przygotowane oraz skierowane do odpowiedniej grupy mechaników.

- Myślę, że mechanicy, którzy są świadomi tego, że nie należy „stać w miejscu”, tylko trzeba się rozwijać, aby być najlepszym w tym co się robi, chętnie korzystają z takiej formy przyswajania wiedzy - zaznacza Łukasz Ryś, kierownik działu szkoleń Moto-Profil. - Bardzo często, jakiś czas po szkoleniu otrzymujemy informacje o tym, jak to po szkoleniu mechanikowi udało się rozwiązać problem, z którym długo nie mógł się uporać.

Jak podkreśla Sławomir Olszowski, właściciel Biura Ekspertyz Technicznych i Szkoleń BETiS, specjalistyczne szkolenia techniczne są, jak na razie, najszybszą formą zdobywania wiedzy i umiejętności. W żaden inny sposób mechanicy nie są w stanie tak szybko w jednym miejscu poznać szerokiej wiedzy i sprzętu diagnostycznego niezbędnego do wykonywania określonych usług serwisowych.

Więcej na temat szkoleń dla motoryzacji wraz z pełnym artykułem można znaleźć w styczniowym numerze magazynu autoEXPERT.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę