Castrol obchodzi 125. rocznicę powstania i wyznacza nową strategię na przyszłość
W 2024 roku firma Castrol, globalny lider w sektorze środków smarnych oraz spółka grupy bp, obchodzi 125. rocznicę swego powstania. W związku z tym zaprezentowana została nowa strategia „Naprzód, W górę, Z duchem czasu”, której celem jest zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów.
Z okazji 125. rocznicy powstało też specjalne okolicznościowe logo, które będzie używane przez cały rok 2024 podczas wydarzeń i działań sponsoringowych na świecie.
Nowa strategia
- Naprzód: rozwój rozwiązań w zakresie mobilności, które pomogą ludziom i towarom przemieszczać się z większą wydajnością, dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii i zasad gospodarki cyrkularnej.
- W górę: wsparcie dla przemysłowych klientów Castrol i ich parku maszynowego w obszarze poprawy skuteczności i wydajności działań operacyjnych.
- Z duchem czasu: odkrywanie nowych możliwości i dążenie do stopniowej dywersyfikacji. Inicjatywy Castrol obejmują kompleksowe rozwiązania cyfrowe i usługowe, chłodzenie zanurzeniowe centrów danych oraz kontrolę termalną akumulatorów. Pionierskie podejście Castrol wyraźnie pokazuje zaangażowanie koncernu na rzecz pozostania w awangardzie innowacji.
Działania są już realizowane
Świat mobilności się zmienia, a Castrol uczestniczy w napędzaniu tych zmian. Aby zasygnalizować tę zmianę i odzwierciedlić nowe kierunki działań, Castrol w roku 2023 odświeżył swoją kultową markę.
Aby pozostać w czołówce innowacji i być gotowym na przyszłość, Castrol inwestuje w swoje globalne centra technologiczne w Chinach, Niemczech i obu Amerykach, a także realizuje inwestycję o wartości 60 milionów dolarów w nowe, ultranowoczesne centrum testowania akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) i laboratorium analityczne w Wielkiej Brytanii.
Zgodnie ze strategią „Naprzód”, firma Castrol wprowadziła już na rynek całą gamę zaawansowanych technologiczne płynów pod marką Castrol ON do pojazdów elektrycznych – m.in oleje przekładniowe, płyny termalne i smary. Rosnący rynek pojazdów elektrycznych przez wiele lat będzie najprawdopodobniej współistniał z rynkiem silników spalinowych i hybrydowych. Celem Castrol jest jednoczesne podnoszenie wydajności pojazdów spalinowych i hybrydowych oraz bycie liderem w dziedzinie płynów do pojazdów elektrycznych.
Castrol będzie koncentrował się również na oferowaniu produktów lepiej dostosowanych do gospodarki obiegu zamkniętego, wykorzystując ponownie oleje bazowe, które stanowią główny składnik środków smarnych. Lepiej przystosowany do zamkniętego obiegu olej przekładniowy Castrol został już przetestowany przez zespół Jaguar TCS Racing, który korzystał z tego produktu w wyścigach samochodowych Formuły E podczas zawodów Monaco E-Prix w 2023 r.
W filarze „W górę” swojej nowej strategii Castrol skoncentrował się na klientach przemysłowych, którym chce pomagać zwiększać wydajność, produktywność, a także wykorzystanie gospodarki cyrkularnej. Castrol obsługuje sektor motoryzacyjny, fabryki, robotykę, przemysł lotniczy i kosmiczny oraz branżę wiatrową. W roku 2023 koncern nawiązał partnerstwo biznesowe z firmą SKF, wprowadzając ofertę „Olej jako usługa” w sektorze metalurgicznym. Propozycja ta umożliwia ponowne wykorzystanie w obiegu zamkniętym płynów smarnych i zmniejszenie ich zużycia przy jednoczesnej poprawie wydajności maszyn.
Firma Castrol nawiązała także współpracę badawczą z laboratorium przy Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab celem wsparcie programu AstroAnt Payload. AstroAnts to miniaturowa kolonia robotów, które prowadzą prace inspekcyjne i diagnostyczne na zewnętrznych powierzchniach statków kosmicznych, łazików i lądowników. Castrol zamierza ściśle współpracować z MIT Media Lab w zakresie testowania środków smarnych stosowanych w przestrzeni kosmicznej. Sprawdzone będzie, w jakim stopniu produkty te wytrzymają ekstremalne środowisko na powierzchni księżyca.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Filary „Naprzód” i „W górę” nowej strategii przedsiębiorstwa skupiają się na wzmacnianiu i rozwoju istniejących obszarów działalności, natomiast inicjatywy związane z trzecim filarem – „Z duchem czasu” - ukierunkowano na nowe zagadnienia, w których firma posiada odpowiednią fachową wiedzę, możliwości i doświadczenie potrzebne do odnoszenia sukcesów. Castrol określił, że największe możliwości rozwoju kryją się w zarządzaniu ciepłem i dywersyfikacji rozwiązań w zakresie chłodzenia centrów danych. Starania Castrol na rzecz przyspieszenia stosowania technologii bazujących na chłodzeniu zanurzeniowym celem usprawnienia funkcjonowania centrów danych spotkały się z ogromnym zainteresowaniem producentów OEM, takich jak GRC, Hypertec i Submer, jak również producentów sprzętu informatycznego. Organizacje te oficjalnie zatwierdziły użytkowanie płynów Castrol ON do chłodzenia zanurzeniowego.
Świętując 125-lecie istnienia, Castrol nie tylko przypomina sobie przeszłość, ale także wyznacza kierunki na przyszłość. Nasza strategia „Naprzód, W górę, Z duchem czasu” jest wyrazem zaangażowania na rzecz rozwoju klientów i pomagania im w stawianiu czoła wyzwaniom jutra. Zamierzamy rozwijać główną działalność na nowe sposoby, korzystając z naszej ultranowoczesnej technologii i marki cieszącej się zaufaniem na całym świecie, gdyż chcemy pozostać czołowym przedsiębiorstwem w branży. Dopracowujemy ofertę pod względem produktów przystosowanych do gospodarki cyrkularnej. Pragniemy pomagać klientom w osiąganiu celów w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz w realizacji nowych możliwości wzrostu, bazujących na produktach innych niż środki smarne. Ogromnym zaszczytem jest dla mnie wprowadzanie 125-letniej, kultowej marki Castrol w przyszłość, dążenie do sprostania zmieniającym się oczekiwaniom klientów i przygotowanie naszego przedsiębiorstwa na przyszłe sukcesy – stwierdziła Michelle Jou, dyrektor generalna Castrol.
W miarę jak sektor mobilności i szerzej rozumiana branża zmierzają ku przyjaźniejszej dla środowiska przyszłości, klienci oczekują większego wyboru i coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań. Castrol inwestuje w przyszłość i tworzy nowe możliwości rozwoju i sukcesu, przy jednoczesnym zaspokajaniu potrzeb klientów – powiedział Leszek Radzikowski, Sales Director Automotive Central Eastern Europe.
Źródło: Castrol