LG otwiera fabrykę zaawansowanych ładowarek do samochodów elektrycznych w USA
Firma LG Electronics rozbudowała swoją infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych (EV), otwierając pierwszą fabrykę ładowarek EV w Stanach Zjednoczonych. Nowy obiekt o powierzchni 5500 metrów kwadratowych, zlokalizowany w Fort Worth w Teksasie, skupi się na dostarczaniu ładowarek na rynek północnoamerykański. Oczekuje się, że rocznie będzie produkować 10 tysięcy ładowarek.
Fabryka jest pierwszym zakładem produkcyjnym ładowarek do pojazdów elektrycznych LG poza Koreą Południową, gdzie w zeszłym roku firma otworzyła fabrykę w ramach spółki zależnej HiEV Charger.
Firma LG zdecydowała się zbudować amerykańską fabrykę ładowarek EV w Teksasie z wielu strategicznych powodów, takich jak możliwość wykorzystania istniejących obiektów. Stan ten ma również bardzo dobre sieci logistyczne i transportowe, a ponadto swoje siedziby mają tam duże firmy z różnych branż, od produkcji samochodów po finanse.
W 2023 r., ogłaszając przyszłą wizję firmy, prezes LG William Cho stwierdził, że elektryfikacja będzie głównym czynnikiem prowadzącym do szybkiego wzrostu w średnim i długim okresie. Wejście LG na amerykański rynek ładowania pojazdów elektrycznych pozwoli firmie zaspokoić rosnące zapotrzebowanie lokalne i odkryć nowe możliwości biznesowe. Strategia i filozofia firmy pokrywa się z kilkoma celami energetycznymi oraz środowiskowymi amerykańskiej ustawy o redukcji inflacji. Koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i jest zaangażowana w rozszerzanie działalności LG w zakresie ładowarek do pojazdów elektrycznych na całym świecie, w tym w Azji i Europie.
Firma LG rozpoczęła w fabryce w Teksasie montaż ładowarek 11 kW, a w pierwszej połowie roku uruchomi również produkcję szybkich ładowarek 175 kW. W 2024 r. LG planuje również wprowadzenie bardzo szybkiej ładowarki o mocy 350 kW. Zwiększy to możliwości ładowania pojazdów elektrycznych i pozwoli sprostać różnym potrzebom klientów, zwłaszcza tych działających w obszarach takich jak podróże komercyjne i transport dalekobieżny.
Dzięki możliwościom produkcyjnym, kontroli jakości i obsłudze posprzedażowej firma szybko zyskała reputację niezawodnego dostawcy ładowarek EV. LG wierzy, że koncentrując się na swoich unikalnych produktach i usługach, takich jak rozwiązania w zakresie kontroli i reklamy, w perspektywie średnio- i długoterminowej umocni swoją pozycję na rynku rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Ponadto LG zamierza sprostać zróżnicowanym wymaganiom w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych różnych firm i obiektów, takich jak hotele, centra handlowe, sklepy detaliczne, stacje benzynowe i parkingi, aby napędzać przyszły wzrost. Doświadczenie B2B firmy LG w amerykańskich sektorach telewizji hotelowej i digital signage zapewnia cenną wiedzę, która pomoże w rozwoju amerykańskiej działalności firmy w zakresie rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych.
Według Roland Berger, globalnej firmy świadczącej usługi konsultingowe w zakresie zarządzania, do 2030 r. globalny rynek ładowania pojazdów elektrycznych ma wzrosnąć do 186 miliardów dolarów. Rozwój rynku napędzany jest przez kilka czynników, w tym ciągłe wdrażanie przepisów mających na celu ochronę środowiska oraz nieustanny postęp elektryfikacji pojazdów.
– Zakładając fabrykę ładowarek do pojazdów elektrycznych w Teksasie, będziemy w stanie aktywnie reagować na szybko rosnące zapotrzebowanie na infrastrukturę dla pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. LG dąży do zapewnienia bezkompromisowej jakości i będzie oferować klientom niezawodne rozwiązania do pojazdów elektrycznych, które łączą wydajne ładowarki z zaawansowanymi systemami sterowania – powiedział Ik-hwan Jang, prezes LG Business Solutions Company.
Źródło: LG Business Solutions