Kia, Hyundai i Samsung poprawią jakość użytkowania samochodów SDV
Kia Corporation ogłosiła strategiczne partnerstwo technologiczne z Samsung Electronics w celu zwiększenia integracji między samochodami definiowanymi przez oprogramowanie (SDV) a smartfonami. Celem tego partnerstwa jest zapewnienie wiodącej pozycji w dziedzinie usług mobilności.
- Sojusz ma na celu wzmocnienie połączenia między samochodami definiowanymi przez oprogramowanie (SDV) a smartfonami, aby zapewnić wiodącą pozycję w dziedzinie usług mobilności
- Kia i Hyundai Motor we współpracy z firmą 42dot opracują system multimedialny nowej generacji o otwartym ekosystemie, zorientowany na łatwość obsługi przez użytkowników
- Umowa ma też na celu poprawę kompatybilności systemu multimedialnego nowej generacji, opracowanego przez markę Kia i Hyundai Motor, z platformą „SmartThings” firmy Samsung używaną na świecie
- Kia, Hyundai Motor i Samsung planują opracować technologię łączącą samochody typu SDV i smartfony, tworząc usługi zoptymalizowane pod kątem stylu życia i gustów klientów
- Firmy utworzą otwarty ekosystem i opracują usługi, które zapewnią wysoką jakość doświadczeń z mobilności, poprzez współdzielenie danych z interfejsów programistycznych aplikacji (API) pojazdu
Ceremonia podpisania umowy tego partnerstwa odbyła się w kampusie badawczo-rozwojowym Samsung Electronics w Seulu, a wśród uczestników byli Chang Song – prezes i szef działu Hyundai Motor Group Advanced Vehicle Platform (AVP), Haeyoung Kwon – wiceprezes oraz szef centrum rozwoju informacji i rozrywki Hyundai Motor Group, Paul (Kyungwhoon) Cheun – prezes i dyrektor ds. technologii (CTO) działu Device eXperience (DX) w Samsung Electronics i szef działu badań Samsung; oraz Jinhee Choi – starszy wiceprezes wykonawczy w firmie 42dot, która jest producentem oprogramowania.
Kia przygotowuje się na erę samochodów typu SDV, przewidując różnorodność oferowanych usług. W tym celu firma pracuje nad systemem multimedialnym nowej generacji i nad otwartym ekosystemem mobilności, we współpracy z globalnym centrum oprogramowania Hyundai Motor Group i firmą 42dot. Rozwój ten ma na celu stworzenie przyjaznego użytkownikowi nowoczesnego systemu obsługi pojazdu, jednocześnie zwiększając kompatybilność systemu multimedialnego, który ma zostać zaprezentowany w 2026 roku, z innymi platformami.
– Naszym celem jest wzbogacenie doświadczeń klientów Hyundai Motor i Kia w zakresie mobilności poprzez oferowanie spersonalizowanych usług, które wykraczają poza transport, płynnie integrujących samochody ze smartfonami – mówi Chang Song, prezes i szef działu Hyundai Motor Group Advanced Vehicle Platform (AVP).
W wyniku umowy Kia opracuje technologię organicznego łączenia pojazdów typu SDV ze smartfonami przy użyciu platformy „SmartThings” firmy Samsung Electronics. Poprzez integrację z globalną platformą Internetu rzeczy (Internet of Things – IoT) mają na celu wzbogacenie doświadczeń klientów w zakresie mobilności, płynnie łącząc użytkowanie samochodu ze smartfonami i przyspieszając przejście na prawdziwe pojazdy typu SDV.
– Dzięki naszej współpracy z Kia i Hyundai klienci doświadczą wygody „SmartThings” nie tylko w domu, ale także w swoich samochodach. Będziemy nadal rozwijać platformę „SmartThings”, oferując nową jakość życia i nowe możliwości jeszcze większej liczbie klientów – mówi Paul (Kyungwhoon) Cheun, prezes, dyrektor techniczny DX Division w Samsung Electronics i szef Samsung Research.
Dzięki nowemu rodzajowi łączności samochodu ze smartfonem Kia i Samsung Electronics wprowadzą usługę weryfikacji lokalizacji samochodu. Zostanie ona rozszerzona i udoskonalona poprzez integrację z platformą „SmartThings Find”, która oferuje usługę śledzenia lokalizacji auta na świecie. Usługa jest dostępna za pośrednictwem sieci „crowdsourcingowej”, na którą składają się setki milionów urządzeń Samsung Galaxy, które wykorzystują technologię Bluetooth Low Energy (BLE) do zgłaszania swojej lokalizacji, bez ograniczeń związanych z zasięgiem sieci komórkowej.
Klienci łatwo będą mogli sprawdzić lokalizację swojego samochodu przy pomocy aplikacji Connected Car Service w nieoczekiwanych sytuacjach, np. wtedy, gdy zapomną o miejscu zaparkowania samochodu lub w przypadku jego kradzieży. Nawet klienci Kia, których samochody nie są zarejestrowane w usłudze Connected Car Service, będą mogli sprawdzić lokalizację samochodu za pomocą aplikacji Samsung SmartThings.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Kia uprości również proces rejestracji nowych członków, łącząc konta użytkowników z Samsung Electronics. W przyszłości planuje też świadczyć usługi zoptymalizowane pod kątem stylu życia i gustów klientów, takie jak opieka zdrowotna, opieka nad zwierzętami i indywidualizacja wnętrza auta. Zamierza również kontynuować współpracę z Samsung Electronics w celu zapewnienia nowych doświadczeń w dziedzinie mobilności.
Kia wspólnie z firmą 42dot, planuje bezproblemowo łączyć samochody ze smartfonami oraz stale wprowadzać nowe usługi, które będą miały na celu podnieść jakość życia użytkowników. Planuje również ciągły rozwój usług zapewniających wygodne i przyjemne korzystanie z mobilności poprzez współdzielenie danych z interfejsów programistycznych aplikacji (API) pojazdu i oferowanie zestawów narzędzi programistycznych (SDK) różnym partnerom biznesowym, w tym Samsung Electronics, za pośrednictwem systemu multimedialnego nowej generacji, opartego na otwartym ekosystemie.
Kia planuje również zorganizowanie konferencji „2025 Developer Conference” w pierwszej połowie przyszłego roku, podczas której ogłosi plany stworzenia zestawu SDK. Zewnętrzni programiści będą mogli bezpośrednio uczestniczyć w tworzeniu oprogramowania do niego i będą mieli możliwość opracowania tzw. aplikacji-killerów, a także aplikacji samochodowych dla pojazdów typu SDV.
Źródło: Kia