Tenneco dostarcza technologię inteligentnego zawieszenia Monroe do nowego elektrycznego SUV-a
BMW iX3, pierwszy w pełni elektryczny SUV niemieckiego producenta, będzie opcjonalnie wyposażony w bezstopniowe zawieszenie półaktywne z zaworem zewnętrznym (CVSAe) firmy Tenneco. Nowy SUV to pierwszy z 13 samochodów elektrycznych BMW nowej generacji, które zostaną wprowadzone na rynek do 2023 roku.
iX3 pozwala właścicielom cieszyć się jazdą praktycznie w każdych warunkach. Zawieszenie CVSAe, należące do grupy produktów inteligentnego zawieszenie – Monroe Intelligent Suspension, wyczuwa i dostosowuje się do zmieniających się warunków drogowych i jazdy za pomocą czterech elektronicznie sterowanych amortyzatorów. Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) przetwarza różne sygnały wejściowe z czujników i steruje zaworem elektronicznym w każdym amortyzatorze.
Kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy – komfortowy lub sportowy, aby uzyskać pożądane prowadzenie i właściwości jezdne. System ten jest obecnie stosowany w ponad 40 popularnych modelach pojazdów.
Technologia CVSAe zwiększa również możliwości regulacji siły tłumienia w pojazdach wyposażonych w akumulatory litowo-jonowe. Ta dodatkowa waga akumulatora może zwiększyć moment bezwładności i inne obciążenia dynamiczne w różnych sytuacjach drogowych. Półaktywne zawieszenie CVSAe automatycznie zwiększa siłę tłumienia, zwiększając kontrolę nad ruchami pojazdu i zachowując jednocześnie wyjątkowy komfort jazdy.
– Technologia CVSAe jest coraz chętniej wykorzystywana czołowych producentów samochodów i ich klientów, ponieważ zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy w praktycznie każdej sytuacji – powiedział Henrik Johansson, wiceprezes i dyrektor generalny Advanced Suspension Technologies, Tenneco.
Aby dowiedzieć się więcej o technologii zawieszenia CVSAe i innych technologiach inteligentnego zawieszenia Monroe, odwiedź www.monroeintelligentsuspension.com oraz https://eu.monroe.com/pl-pl.
Źródło: DRiV – Tenneco