Inteligentne technologie zwiększają zasięg Toyoty C-HR Plug-in Hybrid
Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid może przejechać w trybie EV około 100 km w mieście oraz 66 km w cyklu mieszanym WLTP. Optymalne wykorzystanie baterii o pojemności 13,6 kWh zapewniają innowacyjne technologie, jak system Predictive Efficient Drive z geofencingiem czy pompa ciepła, która zmniejsza obciążenie układu klimatyzacji.
Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid to najmocniejszy wariant crossovera, ale też najbardziej wydajny. Samochód wykorzystuje dopracowane podzespoły oraz zaawansowane oprogramowanie, by osiągnąć jak największy zasięg w trybie elektrycznym i jak najdłużej poruszać się bezemisyjnie. Gdy samochód porusza się wyłącznie w ruchu miejskim, jest w stanie przejechać od 96 do nawet 106 km (cykl WLTP EAER City) w zależności od wersji wyposażenia.
Systemy, które optymalizują pracę hybrydy plug-in
Optymalną pracę układu hybrydowego wspiera system Predictive Efficient Drive, który wykorzystuje informacje zbierane na bieżąco z trasy oraz dane z poprzednich podróży. W nowej Toyocie C-HR Plug-in Hybrid jego działanie wspomaga funkcja geofencingu, która jest dostępna w wersjach Style, Executive, GR SPORT, Executive Premiere Edition oraz GR SPORT Premier Edition.
System analizuje ruch na drodze oraz warunki jazdy poprzez nawigację, jednocześnie uczy się najczęściej wybieranych tras oraz stylu jazdy kierowcy. Samochód automatycznie zmienia tryby jazdy między napędem hybrydowym i elektrycznym w zależności od lokalizacji. Jeśli trasa przebiega przez obszar wyłącznie dla aut z napędem elektrycznym, geofencing zadba o to, by bateria była wystarczająco naładowana, by pokonać ten odcinek bez użycia jednostki spalinowej. W strefie niskoemisyjnej samochód utrzymuje taki poziom naładowania baterii, by poruszać się na prądzie.
Ważnym elementem systemu Predictive Efficient Drive jest układ Predictive Deceleration Support, którego zadaniem jest zredukowanie strat energii podczas hamowania, a tym samym utrzymanie zużycia paliwa na niskim poziomie. Wykorzystując informacje z poprzednich podróży, system identyfikuje miejsca, w których auto zazwyczaj zwalnia i zwiększa siłę hamowania, żeby usprawnić rekuperację.
Na autostradach lub drogach w górach, gdzie potrzebna jest większa moc, system wykorzysta tryb hybrydowy i doładuje baterię, utrzymując zużycie paliwa na niskim poziomie. Wraz z pokonywanymi kilometrami system staje się coraz bardziej efektywny i jeszcze lepiej wykorzystuje napęd elektryczny.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Hybryda plug-in dopracowana w każdym detalu
Efektywność układu plug-in hybrid była priorytetem dla inżynierów Toyoty C-HR. Jak podaje producent podczas ładowania system ogrzewania baterii skraca czas potrzebny do uzupełnienia energii, a oprócz tego zwiększa zasięg w trybie EV w chłodniejsze dni. W trakcie jazdy bateria jest chłodzona, by zapewnić jej optymalną temperaturę pracy. Samochód wykorzystuje także pompę ciepła, która zmniejsza obciążenia automatycznej klimatyzacji. Układ doprowadza do wnętrza ciepło generowane przez silnik oraz z otoczenia, ogrzewa kabinę w trybie EV bez znacznego zwiększania zapotrzebowania na energię.
Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid po rozładowaniu baterii przełącza się automatycznie w tryb hybrydowy, który gwarantuje niskie zużycie paliwa i spokój podczas dłuższych podróży. Zaawansowana hybryda plug-in składa się z silnika elektrycznego o mocy 163 KM (120 kW), który napędza przednią oś, baterii litowo-jonowej o pojemności 13,6 kWh oraz silnika benzynowego pojemności 2,0 l i mocy 152 KM (112 kW).
Źródło: Toyota