Instrukcja montażowa Alfa Romeo Mito – przód

Alfa Romeo Mito [01.11-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Szacowany czas montażu amortyzatora osi przedniej do tego pojazdu wynosi około 1 h na każdą ze stron.
Czy wiesz, że…?
Co piąty samochód opuszczający linie produkcyjne na całym świecie posiada amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie.
Amortyzatory KYB projektowane na rynek części zamiennych, produkowane są w tych samych fabrykach oraz przy wykorzystaniu tej samej technologii i systemów kontroli jakości, co amortyzatory montowane jako oryginalne wyposażenie fabryczne.
Zakres czynności jakie należy wykonać podczas demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Alfa Romeo Mito [01.11-]
1. Zdejmij koło.
2. Wyjmij z gniazda mocowania przewód ABS.
3. Zdejmij zabezpieczenie i wyjmij z gniazda mocowania przewód hamulcowy. Zabezpieczenie połóż w bezpiecznym miejscu aby móc użyć je ponownie.
4. Odkręć łącznik stabilizatora.
5. Podnieś lekko i podeprzyj oś napędową a następnie odkręć dwie dolne śruby mocujące amortyzator.
6. Zdemontuj wycieraczki oraz plastikową osłonę podszybia wraz z uszczelką maski.
7. Odkręć górną nakrętkę mocującą kolumnę amortyzatora (przytrzymaj amortyzator jedną ręką aby nie upadł).
8. Wyjmij kolumnę amortyzatora od dołu i umieść właściwie w odpowiednim ściągaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontuj wszystkie elementy i sprawdż dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących: górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo-ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.
9. W trakcie montażu nowego amortyzatora, sprężyny zawieszenia, górnego zestawu montażowego oraz zestawu słonowo-ochronnego, sprawdź prawidłowe ułożenie sprężyny w dolnym tależu oporowym.
UWAGA: Zwróć uwagę na prawidłowy moment dokręcania nakrętki mocowania trzpienia amortyzatora. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie używaj narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju i uszkodzenia amortyzatora. Używaj tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.
10. Włóż kolumnę amortyzatora od dołu i przytrzymując jedną ręką, zamocuj ją od góry. Zwalniając podparcie osi, włóż dwie dolne śruby mocujące amortyzator i dokręć je właściwym momentem. Zamocuj łącznik stabilizatora. W odpowiednie gniazda mocujące wepnij przewód hamulcowy wraz z zabezpieczeniem oraz przewód czujnika ABS. Teraz możesz zamontować koło.
11. Po opuszczeniu pojazdu na koła, dokręć górną nakrętkę mocującą odpowiednim momentem. Załóż plastikową osłonę podszybia wraz z uszczelką maski oraz zamontuj wycieraczki.


KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie. KYB zaleca aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.
Aby zobaczyć film jak dokładnie dokonać wymiany amortyzatorów w przedniej osi w samochodzie Alfa Romeo Mito [01.11-], na stronie www.youtube.com/KYBEurope należy wybrać odpowiedni pojazd.
Więcej na stronie www.kyb-europe.com.
Źródło: KYB