Happy Metal: Nowa metalowa obudowa pompy wody
Continental dostarcza pompę wody, która ma obudowę z lekkiego odlewu aluminiowego.
Tworzywa sztuczne stanowią coraz większy udział w produkcji części samochodowych. Obecnie około 20% pojazdu składa się z tworzyw, tj. PE, PU i CO. Jest to zrozumiałe, gdyż tworzywa sztuczne są niedrogie, a przede wszystkim lekkie. Z tego powodu używane są nie tylko w kabinie pasażerskiej, ale także elementach nadwozia oraz częściach silnika. Czasami jednak zastosowanie tworzyw osiąga swoje granice, np. w przypadku obudowy pompy wody.
Obudowy pomp wody produkuje się często z poliuretanu (PU), co z upływem czasu oraz w wyniku zmian temperatury w komorze silnika powoduje zmiany w zastosowanym materiale. Z czasem staje się on kruchy i łamliwy. Co za tym idzie, czasami w trakcie demontażu pompy dochodzi do całkowitego połamania obudowy. W oferowanych zestawach pasków rozrządu CT 1143WP2 i CT 1143WP3 Continental dostarcza pompę wody, która w przeciwieństwie do rozwiązania OE ma metalową obudowę.
Obudowa dostarczanej pompy wody wykonana jest z lekkiego odlewu aluminiowego, co powoduje, że jest ona znacznie trwalsza niż analogiczny komponent OE. Zgodność z wymiarami oryginalnie stosowanej pompy wody oznacza, że może ona być stosowana zamiennie. Tym samym warsztat może zaoferować swoim klientom trwałe i niezawodne rozwiązanie w doskonałej jakości. Zestaw poza paskiem rozrządu i pompą wody zawiera również termostat oraz czujnik płynu chłodzącego, co sprawia, że zawiera on wszystkie konieczne do wymiany elementy.
– Naszą odpowiedzią na wymagania rynku jest oferowanie zoptymalizowanych rozwiązań naprawczych zawierających niezbędne elementy całego systemu – mówi Adrian Rothschild, menedżer produktu.
Opisane powyżej zestawy, podobnie jak w przypadku pozostałych oferowanych produktów na rynek części zamiennych do pojazdów samochodowych, podlegają pięcioletniej gwarancji, którą Continental oferuje zarejestrowanym warsztatom.
Źródło: Continental