Hankook Tire przedstawia wyniki finansowe
HankookW drugim kwartale 2015 r. firma Hankook Tire odnotowała globalny przychód ze sprzedaży wynoszący 1,62 biliona KRW oraz zysk operacyjny na poziomie 201,1 miliarda KRW.
Spółka odnotowała globalną sprzedaż skonsolidowaną w wysokości 1,62 biliona KRW oraz zysk operacyjny wynoszący 201,1 miliarda KRW.
Za główny czynnik odpowiedzialny za spadek globalnego przychodu firmy ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego w drugim kwartale 2015 r. w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym uważa się spadek cen, będący efektem rosnącej konkurencji na światowym rynku opon, powolnego rozwoju rynku w Chinach i Korei oraz wahań kursów walut.
Jednak pomimo tych niesprzyjających okoliczności wielkość sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej wzrosła o ok. 12–14% w porównaniu z drugim kwartałem 2014 r. Oczekuje się, że ten znaczny wzrost będzie utrzymywać się jeszcze przez pewien czas i doprowadzi do dalszego zwiększenia udziału Hankook Tire na tych rynkach. Ponadto firma Hankook Tire osiągnęła stały wzrost sprzedaży w segmencie Ultra High Performance Tyre (UHPT) wynoszący 3,5% w stosunku do roku poprzedniego. Segment UHPT odpowiadał za ok. 34% wartości całkowitej sprzedaży spółki na rynku samochodów osobowych w drugim kwartale, powodując zrównoważony wzrost sprzedaży firmy Hankook Tire.
Hankook Tire będzie pracować nad dalszą poprawą swojej pozycji na rynku opon klasy premium, ze szczególnym uwzględnieniem Europy i Ameryki Północnej. Ponadto firma kontynuuje przyspieszanie rozwoju swojej działalności jako wiodącego producenta opon, zwiększając dostawy większych opon, włącznie z oponami UHPT i oponami radialnymi przeznaczonymi do samochodów ciężarowych i autobusów.
Źródło: Hankook Tire







