Grupa Volkswagen opracowuje układ napędowy do samochodów elektrycznych
Podczas Tech Day 2023 część Volkswagen Group Technology przedstawiła nadchodzące innowacje w samochodach elektrycznych w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektronicznych.
- Oprócz akumulatorów i silników elektrycznych Grupa Volkswagen będzie rozwijać także przetwornice impulsowe i systemy zarządzania termicznego
- Opracowanie kompletnego układu napędowego da korzyści w zakresie wydajności i kosztów, dzięki optymalizacji poszczególnych komponentów i efektowi skali
- Dział Group Technology łączy działania całej Grupy w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektronicznych
W centrum uwagi znalazł się układ napędowy do samochodów elektrycznych przyszłości. Grupa Volkswagen sama zadba o wszystkie najważniejsze komponenty i oprócz akumulatorów czy silników elektrycznych rozwija obecnie przetwornice impulsowe i systemy zarządzania termicznego. Układ napędowy pochodzący z jednego źródła zapewni znaczne korzyści w zakresie efektywności i kosztów: dzięki optymalizacji poszczególnych komponentów możliwe jest zwiększenie wydajności nawet o 20%.
– Grupa Volkswagen i jej marki oferują produkty i technologie najwyższej klasy. Dzięki wielkości Grupy, a także naszej wiedzy, możemy wykorzystać efekt skali. Przynosi to korzyści klientom i sprawia, że nasze pojazdy są jeszcze lepsze – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen.
– Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera technologicznego, także w elektromobilności. Dlatego chcemy rozwijać nasze wewnętrzne kompetencje i po ogniwach akumulatorowych czy silnikach elektrycznych zajmujemy się także rozwojem przetwornic impulsowych i systemów zarządzania termicznego. Dzięki temu Grupa Volkswagen będzie w przyszłości jednym z nielicznych producentów samochodów na świecie, który będzie w stanie zaoferować w całośc zoptymalizowany, kompletny system – powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen odpowiedzialny za technologię.
– Know-how i innowacje, stworzone przez specjalistów Volkswagena są wyjątkowe na skalę światową. Dzięki temu jesteśmy konkurencyjni i możemy zmieniać nasze przedsiębiorstwo – dodała Daniela Cavallo, przewodnicząca rady zakładowej Grupy Volkswagen.
Przetwornice impulsowe i systemy zarządzania termicznego
Przetwornica impulsowa jest mózgiem układu napędowego samochodu elektrycznego i w dużej części odpowiada za wydajność i osiągi. Pierwsza przetwornica impulsowa Volkswagena została zaprojektowana od podstaw. Modułowa platforma, na której zbudowane są auta elektryczne marek Grupy Volkswagen pozwala zaimplementować przetwornicę w aucie każdego segmentu, także w tych z silnikami o mocy powyżej 500 kW. Technologia jest obecnie testowana i przygotowywana do produkcji, wiele wskazuje na to, że będzie stosowana w kolejnej generacji platformy MEB.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Jeśli chodzi o systemy zarządzania termicznego, Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi rozwiązaniami. Podczas gdy dziś stosuje się dużą liczbę modułów i długie połączenia między nimi, w przyszłości zostaną one zastąpione niezwykle kompaktowym, zintegrowanym modułem termicznym. Będzie on sterował całym systemem ogrzewania i chłodzenia samochodu, w tym także akumulatora wysokiego napięcia, a to przełoży się na zwiększenie zasięgu pojazdu i przyspieszy ładowanie. Nowy moduł jest również znacznie lżejszy i bardziej wydajny niż obecnie stosowane.
Oprócz możliwie wysokiej wydajności wszystkie komponenty napędu elektrycznego muszą być skalowalne, co pozwoli je wykorzystać we wszystkich modelach, a to przełoży się na ograniczenie kosztów.
Źródło: Volkswagen