Ford Fiesta ST200 debiutuje w Europie
FordZespół Ford Performance poprawił osiągi w kompaktowym Fordzie Fiesta ST, czyniąc z auta rasowego hot hatcha.
W tym roku, czyli w czterdziestą rocznicę wyprodukowania pierwszego modelu Fiesta, debiutuje nowy Ford Fiesta ST200, będący najmocniejszą odmianą tego modelu w historii. W porównaniu z uznanym modelem Fiesta ST, wersja ST200 oferuje o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy. Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm.
Ford Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, zapewniając lepszą elastyczność, lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy. Inżynierowie Forda zmodernizowali również zawieszenie i układ kierowniczy, co przełożyło się na wyższą dynamikę jazdy i wyższy komfort podróżowania.
Produkcja nowego hot hatcha - wyposażonego w unikatowy lakier nadwozia Solid Silver Grey, czarne, matowe obręcze aluminiowe oraz wyjątkowe detale wykończeniowe wnętrza - rozpoczęła się w czerwcu.
Dzięki ponownemu zestrojeniu, silnik 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską Fiesty ST200 generuje 200 KM - czyli dwa raz więcej, niż w modelu Fiesta XR2 sprzed 20 lat - oraz 290 Nm momentu obrotowego. Ponadto, jednostka dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost.
Skrócenie końcowego przełożenia z 3,82 w Fieście ST do 4,06 w Fieście ST200 zaowocowało lepszą elastycznością na poszczególnych biegach - przyspieszenie od 50 do 100 km/h na czwartym biegu zajmuje zaledwie 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
W Fieście ST200 poprawie uległa też precyzja układu kierowniczego, szczególnie w centralnym położeniu, co jest zasługą bardziej bezpośredniego przełożenia (13,69:1), skrócenia drążka kierowniczego oraz zastosowania zmodyfikowanej zwrotnicy.
Źródło: Ford, Mototarget







