Oferta filtrów oleju PZL Sędziszów dla pojazdów ciężarowych
Filtry oleju są niezbędnymi elementami funkcjonowania współczesnych silników oraz układów smarowania. Ich podstawowym zdaniem jest filtracja krążącego w układzie oleju. Nie inaczej jest w przypadku pojazdów ciężarowych, które stanowią podstawę funkcjonowania logistyki w wielu branżach, a tym samym pokonują wiele kilometrów.Filtry oleju do pojazdów tego typu oferuje m.in. polski zakład PZL Sędziszów, który specjalizuje się w produkcji wszelkiego rodzaju filtrów.
Filtry oleju zatrzymują wszelkie toksyny i zanieczyszczenia, dostarczone z powietrzem i paliwem, wytworzone w wyniku ścierania par trących oraz wytworzone w trakcie procesów chemicznych, związanych z pracą silnika. Każdy filtr oleju ulega zużyciu – świadczy o tym lepkość środka, odpowiedzialnego za smarowanie silnika. Efektem intensywnej eksploatacji może być wzrost zużycia paliwa, spadek wydajności silnika, a w skrajnych przypadkach – jego uszkodzenie. Należy pamiętać, że układ smarowania silnika spalinowego jest układem zamkniętym. Filtry oleju nie powstrzymują degradacji środków smarujących, dlatego należy je wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Zaleca się, aby układy odpowiedzialne za procesy czyszczące wymieniać każdorazowo przy okazji wymiany oleju silnikowego.
Materiały filtracyjne stosowane w produktach PZL Sędziszów charakteryzują się jakością i pochodzą od czołowych światowych producentów: Ahlstrom, Hollingsworth & Voce Company oraz Neenah Gessner. Specjalne wkłady EKO ułatwiają kontrolę stanu wkładu i jego szybką wymianę, redukują do 90% odpadów oraz obniżają koszt eksploatacji. Zaletą filtrów polskiego producenta jest także uniwersalność. Dla przykładu, filtr o numerze katalogowym PP2014 pasuje do aut następujących marek:
- Foden: 2-Seria, Alpha (2000, 3000, 4000),
- Heuliez: Gx-Seria,
- Plaxton Bus: Elite
- Renault V.I: C-Seria (C250-C520), K-Seria (K380-K520), Kerax, Magnum, Premium, T-Seria
- Roman S.A.: 22t-Seria, 26t-Seria, 32t-Seria, 40t-Seria, 72t-Seria,
- Sisu Auto: R-Seria
- Volvo: Fh Ii-Seria, Fh-Seria, Fh12-Seria, Fh16-Seria, Fl10-Seria, Fl12-Seria, Fm 7-Seria, Fm 9-Seria, Fm/Fmx -Seria, Fm/Fmx Ii-Seria, Fm10-Seria, Fm12-Seria, Nh12-Seria, Vn-Seria, Vt-Seria,
- Volvo Bus: 5000, 7000, 8000, 9000, B 7-Seria, B 9-Seria, B11r-Seria, B12-Seria, B13-Seria, Olympian.
– Nasze filtry oleju pozwalają na utrzymanie silnika w idealnym stanie, zapewniając jednocześnie bardzo wysoką wydajność układu czyszczącego w długim okresie użytkowania. Decydują o tym takie elementy, jak: uszczelka, gwarantująca szczelność podczas eksploatacji, wzmocnienie rdzenia, konieczne przy działaniu dużych sił ściskających, zawór zwrotny, skutecznie zabezpieczający przed spływaniem środka smarującego silnik w stronę pompy oraz zawór bezpieczeństwa pozwalający na precyzyjne dobranie wartość ciśnienia otwarcia. Informacje na temat tego, jaki filtr powinien być dobrany do danego modelu pojazdu, można zweryfikować w naszym internetowym katalogu – podsumowuje Dominik Zwierzyk, Project Manager w PZL Sędziszów.
Źródło: PZL Sędziszów