Vosco EV2, czyli elektryczna Syrena. Powrót, którego polska motoryzacja potrzebuje
Vosco AutomotiveVosco Automotive to polski producent samochodów elektrycznych i podzespołów automotive rodowodem sięgający do FSO w Kutnie. Tej marce przyświeca jeden cel – odnowić polską myśl motoryzacyjną w najlepszy możliwy sposób. Mając to na uwadze, Vosco stworzyło serię samochodów elektrycznych, która nawiązuje do kultowych polskich marek. Choć popularna „syrenka” nie uchodziła w przeszłości za cud technologii, to pomysł dostrojenia konceptu do akutalnych, dużo większych możliwości technologicznych w Polsce wydaje się co najmniej intrygujący. Oto Vosco EV2.
Vosco EV2, czyli nowa elektryczna Syrena
Vosco Automotive przychodzi z jasną misją – pragnie rozwinąć sektor elektromobilności w Polsce, nawiązując do tradycji. Taki mariaż współczesnych możliwości i wymagań z historią motoryzacji kraju znad Wisły wydaje się faktycznym strzałem w dziesiątkę. Jak prezentuje się koncept elektrycznej Syrenki?
Syrena nie dla oceanu, ale dla miasta
Vosco EV2 ma 4500 mm długości, 1715 mm szerokości, a jego wysokość wynosi 1500 mm. Typowe dla elektryków rozwiązania estetyczne, czyli zróżnicowanie kolorystyki nadwozia, a także brak wlotów powietrza sprawia, że polska Syrena nawiązuje kontakt z nowoczesnością. Sam projekt jest dość minimalistyczny i z powodu obłych kształtów sprawia wrażenie zwinnego, sugerując komfortową jazdę w przestrzeni miejskiej.
Źródło: Vosco Automotive, YouTube
Mimo że Vosco EV2 ciągle pozostaje w fazie konceptu, to i tak można powiedzieć nieco o tym, co stanowi o jego wnętrzu. Tam bowiem postawiono na „komfort, symbiozę i ergonomię”, mówiąc słowami producenta. Wnętrzarski minimalizm nie oznacza jednak pustki. Kierowca w środku będzie miał do dyspozycji nowoczesny system multimedialny z wolnostojącym ekranem o przekątnej 9 cali. Co więcej, wysoki tunel centralny i podłokietnik stworzą mu prawdziwie wygodną przestrzeń, jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Vosco Automotive.
Vosco AutomotiveCiągła moc elektrycznej Syreny wynosi 115kW (156 KM), maksymalna zaś może osiągać aż 175kW (240 KM) z momentem obrotowym 450 Nm. Warto wspomnieć także o zasięgu. Według producenta Vosco EV2 jest zdolny przejechać około 290 km na jednym ładowaniu według cyklu WLTP.
Sprawa o Syrenę – Czy znajdzie się inwestor?
Czy Syrena faktycznie zostanie wskrzeszona? Jej egzemplarze do celów marketingowych i komercyjnych faktycznie istnieją i mają się dobrze. Vosco Automotive to firma z homologacją, co także jest znaczące. Problemem, który ma na swojej drodze producent, jest niskie prawdopodobieństwo znalezienia inwestora chcącego zainwestować blisko ćwierć miliarda w koncept polskiego samochodu elektrycznego. Wszystko wskazuje na to, że to wyłącznie Izera będzie stanowić trzon polskiej myśli motoryzacyjnej w przyszłości.







