Vosco EV2, czyli elektryczna Syrena. Powrót, którego polska motoryzacja potrzebuje
Vosco Automotive to polski producent samochodów elektrycznych i podzespołów automotive rodowodem sięgający do FSO w Kutnie. Tej marce przyświeca jeden cel – odnowić polską myśl motoryzacyjną w najlepszy możliwy sposób. Mając to na uwadze, Vosco stworzyło serię samochodów elektrycznych, która nawiązuje do kultowych polskich marek. Choć popularna „syrenka” nie uchodziła w przeszłości za cud technologii, to pomysł dostrojenia konceptu do akutalnych, dużo większych możliwości technologicznych w Polsce wydaje się co najmniej intrygujący. Oto Vosco EV2.
Vosco EV2, czyli nowa elektryczna Syrena
Vosco Automotive przychodzi z jasną misją – pragnie rozwinąć sektor elektromobilności w Polsce, nawiązując do tradycji. Taki mariaż współczesnych możliwości i wymagań z historią motoryzacji kraju znad Wisły wydaje się faktycznym strzałem w dziesiątkę. Jak prezentuje się koncept elektrycznej Syrenki?
Syrena nie dla oceanu, ale dla miasta
Vosco EV2 ma 4500 mm długości, 1715 mm szerokości, a jego wysokość wynosi 1500 mm. Typowe dla elektryków rozwiązania estetyczne, czyli zróżnicowanie kolorystyki nadwozia, a także brak wlotów powietrza sprawia, że polska Syrena nawiązuje kontakt z nowoczesnością. Sam projekt jest dość minimalistyczny i z powodu obłych kształtów sprawia wrażenie zwinnego, sugerując komfortową jazdę w przestrzeni miejskiej.
Źródło: Vosco Automotive, YouTube
Mimo że Vosco EV2 ciągle pozostaje w fazie konceptu, to i tak można powiedzieć nieco o tym, co stanowi o jego wnętrzu. Tam bowiem postawiono na „komfort, symbiozę i ergonomię”, mówiąc słowami producenta. Wnętrzarski minimalizm nie oznacza jednak pustki. Kierowca w środku będzie miał do dyspozycji nowoczesny system multimedialny z wolnostojącym ekranem o przekątnej 9 cali. Co więcej, wysoki tunel centralny i podłokietnik stworzą mu prawdziwie wygodną przestrzeń, jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Vosco Automotive.
Ciągła moc elektrycznej Syreny wynosi 115kW (156 KM), maksymalna zaś może osiągać aż 175kW (240 KM) z momentem obrotowym 450 Nm. Warto wspomnieć także o zasięgu. Według producenta Vosco EV2 jest zdolny przejechać około 290 km na jednym ładowaniu według cyklu WLTP.
Sprawa o Syrenę – Czy znajdzie się inwestor?
Czy Syrena faktycznie zostanie wskrzeszona? Jej egzemplarze do celów marketingowych i komercyjnych faktycznie istnieją i mają się dobrze. Vosco Automotive to firma z homologacją, co także jest znaczące. Problemem, który ma na swojej drodze producent, jest niskie prawdopodobieństwo znalezienia inwestora chcącego zainwestować blisko ćwierć miliarda w koncept polskiego samochodu elektrycznego. Wszystko wskazuje na to, że to wyłącznie Izera będzie stanowić trzon polskiej myśli motoryzacyjnej w przyszłości.