Eagle Two na podbój Australii

Lodz Solar Team
8.8.2017

Własnoręcznie zbudowany przez młodych konstruktorów Eagle Two szykuje się na zwycięstwo w Australii. Studenci Politechniki Łódzkiej po raz kolejny chcą udowodnić, że nie znają słowa „niemożliwe”, budując drugi w historii polskiej motoryzacji pojazd napędzany energią słoneczną.

Twórcy pierwszego w Polsce samochodu elektrycznego napędzanego energią słoneczną, zespół Lodz Solar Team, 14 lipca w hali dworca Łódź Fabryczna zaprezentował nowy model pojazdu, który powalczy o wygraną w najbliższych zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii. „Eagle Two”, bo tak się nazywa, wystartuje w klasie pojazdów miejskich – Cruiser Class, prezentującej praktyczne zastosowanie technologii w codziennym użytku. Pracę nad pojazdem trwały od momentu powrotu grupy z wyścigu z RPA w październiku ubiegłego roku.

Już nie raz udowodniliśmy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych – zbudowaliśmy pierwszy polski pojazd napędzany energią słoneczną i dowiedliśmy jego niezawodności, przebywając ponad 3 000 km w Australii, a rok później ponad 2 800 km w RPA. Nie stoimy jednak w miejscu, chcemy się dalej rozwijać. Bazując na badaniach innowacyjnych technologii, stworzymy jeszcze bardziej efektywny i praktyczny pojazd, który z powodzeniem mógłby poruszać się po polskich drogach. Pokażemy, że stać nas na więcej! – zapewniała po powrocie z wyścigu Sasol Solar Challenge Paula Mierzejewska, koordynator projektu Lodz Solar Team.

Jak został ulepszony nowy model?

Następca Eagle One, zaprezentowany podczas premiery na terenie dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jest samochodem mogącym pomieścić w swoim wnętrzu 5 osób. Dzięki zdobytemu doświadczeniu i pracy wielu konstruktorów jest to pojazd, który swoją specyfikacją znacznie odbiega od poprzednika. Redukcji uległa wysokość, szerokość i masa bolidu, co korzystnie wpłynęło na aerodynamikę projektowanego Eagle Two i o 1/3 zmniejszyło zużycie energii.

Zastosowane zostały panele słoneczne o większej sprawności (aż 24,3 %). W efekcie współpracy ze studentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych stylistyka nowo powstałego bolidu zyskała zupełnie odmienny charakter, który z pewnością usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagających fanów projektu. W porównaniu z Eagle One, wzrosła prędkość maksymalna bolidu. Drugi Orzełek, jak zapewniają kreatorzy, może rozpędzić się do 140 km/h. Ofiarność wielu osób podczas akcji crowdfundingowej na portalu PolakPotrafi.pl sprawiła, że LST pozyskał pieniądze na zastosowanie baterii, dzięki której pojazd przejedzie około 700 km na jednym ładowaniu. Ponadto nadwozie nie wymagało zastosowania klatki bezpieczeństwa. W tym modelu konstrukcyjne wzmocnienie karoserii zapewni wysoki stopień ochrony pasażerów.

Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Przez ostatnie 2 miesiące, od kiedy dotarła karoseria do naszego garaży przy Wydziale Mechanicznym PŁ, poświęcaliśmy każdą wolną minutę, by doprowadzić do finalizacji założonych przez nas planów. Prace projektowe, przy użyciu zaawansowanych programów komputerowych, dzięki wielu godzinom symulacji, dały nam szansę stworzyć jeszcze lepszą konstrukcję. Wszystko w celu uzyskania prawdziwej perfekcji. Nie tylko, by walczyć o zwycięstwo, ale również, by postawić kolejny krok w pracy nad polską elektromobilnością - krok, który miejmy nadzieję, wpłynie na użytkowanie samochodów elektrycznych w naszym kraju na co dzień - mówi Artur Cieśliński, koordynator działu mechanicznego zespołu Lodz Solar Team.

Źródło: Lodz Solar Team

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę