DAF XD z silnikiem PACCAR PX 7

Wysokowydajny silnik PACCAR PX 7 DAF

Firma DAF rozszerzyła swoją popularną gamę XD o nowy 6,7-litrowy układ napędowy PACCAR PX-7 o mocy do 227 kW (310 KM). "International Truck of the Year 2023" z silnikiem PX-7 jest dostępny w wersji z podwoziem 4x2 z kabiną dzienną. Inne warianty kabiny pojawią się wkrótce.

Nowy DAF XD z 6,7-litrowym układem napędowym PACCAR PX-7 (167 kW/230 KM – 227 kW/310 KM) uzupełnia istniejące wersje "International Truck of the Year 2023" o silnik PACCAR MX-10 o pojemności 8,11 litra i mocy od 220 kW/300 KM do 330 kW/450 KM. Dzięki temu klienci mogą dostosować swoje samochody ciężarowe do zastosowań dystrybucyjnych i specjalistycznych do ich indywidualnych zadań i wymagań. Nowy układ napędowy PACCAR o pojemności 6,7 litra PX-7 ma o 600 kg niższą masę w porównaniu z już niskim układem napędowym MX-11, co zwiększa wiodącą w branży ładowność i oszczędność paliwa.

Nowe wysokowydajne silniki

6-cylindrowy silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 litra został całkowicie przeprojektowany. Najnowocześniejszy silnik bez EGR jest wyposażony w nowy, lekki, ale bardzo wytrzymały blok CGI z zagęszczonego grafitu (CGI) i żeliwną głowicę cylindrów, nowe tłoki o niskim współczynniku tarcia, nową wysokowydajną sprężarkę i nową turbosprężarkę. Silnik jest dostępny w 4 mocach wyjściowych: 167 kW/230 KM, 189 kW/260 KM, 212 kW/290 KM i 227 kW/310 KM. Aby zapewnić doskonałą oszczędność paliwa i najwyższy komfort kierowcy, maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika.

Automatyczne skrzynie biegów PowerLine

Silnik DAF XD z silnikiem PACCAR PX-7 jest wyposażony w nową 8-biegową, w pełni automatyczną skrzynię biegów PowerLine, oferującą optymalny rozstaw biegów i stopnie. Skrzynia biegów Powershift bez przerywania momentu obrotowego umożliwia płynną zmianę biegów i szybką reakcję przepustnicy, co przekłada się na niezrównany komfort i właściwości jezdne.

Ponadto nowa skrzynia biegów zapewnia wyjątkową zwrotność przy niskich prędkościach, którą umożliwia funkcja "Pęd do ruchu" po zwolnieniu pedału hamulca. W połączeniu ze zoptymalizowanymi przełożeniami tylnej osi XD z silnikiem PX-7 oferuje najwyższą możliwą oszczędność paliwa, co jeszcze bardziej wzmacnia i tak już doskonałą ofertę biznesową serii DAF XD w segmencie dystrybucji.

Opcjonalnie dostępny jest XD z układem napędowym PACCAR PX-7 z potężnym hamulcem silnikowym PX, oferującym moc maksymalną ponad 200 kW/276 KM.

Punkt odniesienia dla bezpieczeństwa

DAF XD z nowym układem napędowym PX-7 korzysta ze wszystkich funkcji premium istniejących modeli XD. Obejmuje to pierwszorzędne bezpieczeństwo, dzięki dużej szybie przedniej i dużym szybom bocznym z bardzo niskimi liniami pasów, a także niskiej pozycji kabiny i opcjonalnemu oknu z widokiem na krawężnik, które zapewniają niezrównaną widoczność bezpośrednią. Wyjątkowa funkcja DAF Corner View i cyfrowemu systemowi wizyjnemu DAF gwarantuje doskonałą widoczność pośrednią.
Komfort kierowcy

XD oferuje doskonały dostęp dla kierowcy i przestronne kabiny o pojemności do prawie 10 m3. Znakomite zakresy regulacji fotela i kierownicy gwarantują najlepszą pozycję kierowcy w tym segmencie. Optymalna konstrukcja przedniej części podwozia, zawieszenia kabiny i zawieszenia tylnej osi korzystnie wpływa na właściwości jezdne i prowadzenie.

Wraz z rozszerzeniem popularnej serii XD o nowy, wysoce wydajny silnik PACCAR PX-7, firma DAF jeszcze bardziej umocniła swoją pozycję w segmencie dystrybucyjnym i zawodowym, oferując najlepszą ofertę biznesową w tej klasie do 220 kW/300 KM.

Źródło: DAF
 
 

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę