Chemia jest kobietą – kampania społeczna BASF Polska
7 listopada 2023 odbędzie sie konferencja prasowa w ramach kampanii społecznej “Chemia jest Kobietą” pt. Moc dziewczęcej energii w edukacji: łamanie stereotypów i umacnianie przywództwa młodych kobiet.
8 marca 2021 r., w Międzynarodowy Dzień Kobiet, firma BASF Polska po raz pierwszy postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do walki ze stereotypami związanymi z postrzeganiem branży chemicznej jako mało „kobiecej”. Pomóc w tym ma kampania „Chemia jest Kobietą”.
Każda kolejna edycja kampanii ma być zachętą dla wszystkich kobiet, zarówno tych z dużym doświadczeniem, jak i tych, które dopiero zaczynają studia czy ścieżkę kariery, by podejmować odważne decyzje zawodowe, bazując na tym, co nas interesuje. Nawet jeżeli przez jakiś czas oznacza to pracę w środowisku zdominowanym przez jedną płeć.
7 listopada 2023 odbędzie sie konferencja prasowa w ramach kampanii społecznej „Chemia jest Kobietą” pt. Moc dziewczęcej energii w edukacji: łamanie stereotypów i umacnianie przywództwa młodych kobiet.
I edycja
W ramach pierwszej edycji kampanii „Chemia jest Kobietą” zostało zrealizowanych 8 krótkich materiałów video prezentujących kobiety pracujące w BASF Polska, a także pokazujących charakter i środowisko ich pracy.
II edycja
W drugiej edycji kampanii przedstawione zostały kobiety, które dążąc do osiągnięcia sukcesu zawodowego, zdecydowały się podjąć kroki, zmieniające o sto osiemdziesiąt stopni, zarówno swoje życie, jak i życie swoich bliskich. Wykazując się ogromną determinacją, przyjęły propozycję pracy poza krajem, w którym mieszkały dotychczas.
III edycja
Z okazji 30-lecia BASF Polska, do współpracy firma zaprosiła swoje klientki. O tym, że w branży chemicznej, jeszcze do niedawna kojarzonej głównie z mężczyznami, świetnie odnajdują się także kobiety, opowiedziały w Forbes Women Krystyna Kuczyńska, Wiesława Barańska, Maria Pietrzyk, Agnieszka Sanocka-Zajdel, Edyta Kryger, Marcelina Mikulska, Katarzyna Kruppa oraz Aneta Chmura.
Podczas prowadzenia poprzednich dwóch edycji kampanii i poszukiwaniu informacji nt. sytuacji kobiet w branży chemicznej przez BASF Polska okazało się, że takich materiałów brakuje. To było inspiracją do przeprowadzenia badania. Wynikiem tego jest raport przygotowany przez Kantar Polska z inicjatywy BASF Polska i Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
IV edycja
W czwartej odsłonie Kampanii „Chemia jest Kobietą” firma BASF Polska przyjrzała się studentkom kierunków chemicznych, ponieważ ich świadomość na temat możliwości rozwoju zawodowego, szczególnie w działach biznesowych firm chemicznych, pomimo nowych rynkowych możliwości i trendów wciąż jest jednak nikła. W tej odsłonie kampanii poprzez współpracę z magazynem Forbes Women firma pokazała, że branża chemiczna to nie tylko praca w laboratorium, ale także interesujące możliwości biznesowe.
W tej edycji firma BASF Polska postanowiła także zaprezentować ideę kampanii jeszcze młodszej grupie dziewczyn. W ramach współpracy BASF Polska z magazynem KOSMOS dla Dziewczynek powstał niezwykle inspirujący insert do tegoż magazynu: „Eksperymentuj z żywiołami”! Czyli 16 stron fantastycznych eksperymentów opracowanych przez kosmicznego Wojciecha Mikołuszko. Insert ma zachęcać dziewczynki do odważnego odkrywania swoich zainteresowań bez względu na stereotypy, a także podążać za swoimi talentami i ciekawością.
Źródło: BASF Polska