Castrol wprowadza nowe środki smarne GTX o niskiej lepkości

Castrol wprowadza nowe środki smarne GTX o niskiej lepkości Castrol

Castrol wprowadził na rynek dwie nowe formuły GTX o niskiej lepkości do pojazdów Renault, które utrzymują silniki w czystości na dłużej, pomagając jednocześnie optymalizować wydajność paliwową. W pełni syntetyczne środki smarne Castrol GTX 0W-16 AN2022 i Castrol GTX 0W-20 RN17 FE sprzyjają optymalnym osiągom i pomagają wydłużyć żywotność podzespołów, nawet przy niskich temperaturach silnika.

Castrol GTX 0W-16 AN2022 opracowano specjalnie pod kątem zgodności ze standardami Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, wymogami Renault AN2022 i specyfikacjami branżowymi API SP. Nowy produkt przeznaczony jest do wyposażonych w silniki benzynowe pojazdów zgodnych z normą Euro 7 sprzedawanych od 2022 r. (z wyjątkiem modeli RS i Alpine). Doskonale zapobiega powstawaniu szlamu i utrzymuje czystość tłoków, pomagając zmniejszyć zużycie oleju.

Silniki kompatybilne z Castrol GTX 0W-16 AN2022 to m.in. 1.2 TCe Mild Hybrid i 1.2 TCe E-TECH Full Hybrid montowane w nowym Renault Austral. 

Castrol GTX 0W-20 RN17 FE spełnia specyfikację branżową C5 Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) i został zatwierdzony zgodnie z normą Renault RN17FE. Nowy środek smarny przeznaczony jest do niektórych pojazdów Renault i Dacia wyposażonych w silniki benzynowe i wysokoprężne sprzedawanych od 2018 r. (z wyjątkiem modeli RS i Alpine). Norma RN17FE nie jest wstecznie kompatybilna z żadną inną normą Renault, taką jak RN0700, RN0710, RN0720, RN17 czy RN17 RSA.

Silniki kompatybilne z Castrol GTX 0W-20 RN17 FE to m.in. 1.0 TCe montowany w Renault Clio V, Dacia Sandero II, Jogger i Duster II, 1.3 TCe montowany w Renault Clio V, Arkana, Austral i Kadjar oraz 1.5 Blue dCi montowany w Renault Captur II, Megane IV i Dacia Duster II. Nowy środek smarny Castrol jest również kompatybilny z silnikiem 1.3 DIG-T MHEV montowanym w Nissanie Qashqai.

W silnikach może powstawać szlam, gdy ciepło rozkłada olej i miesza go z cząsteczkami brudu, wodą, niespalonym paliwem i innymi zanieczyszczeniami. Żaden, nawet najbardziej zaawansowany technicznie silnik nie jest odporny na szkodliwe działanie szlamu silnikowego.

Castrol GTX posiada formułę „3X Clean”, opracowaną w celu zatrzymywania szkodliwego szlamu, kontrolowania cząstek stałych i zapobiegania ich przywieraniu oraz czyszczenia silnika podczas wymiany oleju. Castrol GTX z 3X Clean utrzymuje na dłużej o 35%* większą czystość silnika niż przewidują standardy branżowe.

Castrol GTX 0W-16 AN2022 dostępny jest w opakowaniach 1- i 5-litrowych, a Castrol GTX 0W-20 RN17 FE w 1-, 5-, 60- i 208-litrowych. Wszystkie produkty będą dostępne w sprzedaży od lipca 2024 r.  Castrol GTX to jeden z olejów silnikowych cieszących się największym zaufaniem kierowców i mechaników od ponad 50 lat. 

Źródło: Castrol

Tagi artykułu

autoExpert 09 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę