Castrol i Williams Advanced Engineering ogłaszają strategiczną współpracę

Castrol
8.11.2021
Reklama
Reklama

Castrol i Williams Advanced Engineering ogłaszają strategiczną współpracę na okres pięciu lat w celu opracowywania płynów do pojazdów elektrycznych.

 

  • Castrol został oficjalnym dostawcą płynów chłodzących w ramach rozwijanych programów elektryfikacji oraz szerokiego zaangażowania Williams Advanced Engineering (WAE) w elektryczne sporty motorowe.
  • Płyny Castrol ON do pojazdów elektrycznych stosowane przez WAE zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o wysokowydajnych akumulatorach używanych w sportach motorowych.
  • Partnerstwo obejmie szersze projekty elektryfikacji WAE, w tym sektory lotniczy i morski.
  • Gama olejów przekładniowych, płynów chłodzących i smarów Castrol ON do pojazdów elektrycznych została zaprojektowana, aby zwiększyć zasięg1 oraz zapewnić szybsze ładowanie2 i dłuższą żywotność3*.
Reklama

Castrol zawarł pięcioletnie partnerstwo techniczne z Williams Advanced Engineering (WAE) w celu wspólnego rozwoju wysokowydajnych płynów do pojazdów elektrycznych. W ramach umowy Castrol stanie się oficjalnym dostawcą płynów chłodzących dla rozwijanych programów elektryfikacji WAE i sportów motorowych, takich jak Formuła E, Extreme E, ETCR i LMdH.

Castrol będzie opracowywać i dostarczać płyny chłodzące do pojazdów elektrycznych, dostosowane do wysokowydajnych akumulatorów Williams Advanced Engineering (WAE) od maja 2022 roku.

Podczas gdy partnerstwo początkowo skupi się na działalności Williams Advanced Engineering w zakresie sportów motorowych, obie firmy będą dążyć do opracowania pełnej gamy płynów do pojazdów elektrycznych dla szerszych projektów elektryfikacji obejmujących sektory lotniczy i morski. Ponieważ wiele form mobilności podlega obecnie elektryfikacji, potrzeba opracowania zaawansowanych systemów chłodzenia akumulatorów, które będą działać niezawodnie i wydajnie, ma zasadnicze znaczenie.

Partnerstwo umożliwi Williams Advanced Engineering dostęp do pełnej gamy produktów Castrol ON, w tym olejów przekładniowych, płynów chłodzących i smarów do pojazdów elektrycznych. Dzięki temu zespoły techniczne WAE będą miały dostęp do najnowszych osiągnięć w dziedzinie płynów do systemów chłodzenia akumulatorów, w tym technologii chłodzenia zanurzeniowego. Zbadane zostaną również koncepcje mające na celu poprawę wydajności drugiego okresu użytkowania oraz obiegu zamkniętego baterii i olejów.

Reklama

Oleje przekładniowe, płyny chodzące i smary Castrol ON do samochodów elektrycznych mają na celu przybliżenie przemysłu do osiągnięcia kluczowych punktów zwrotnych w popularyzacji pojazdów elektrycznych, aby pozwolić na zwiększenie zasięgu oraz zapewnienie szybszego ładowania2 i dłuższej żywotności3*.

Poprzez wspólną identyfikację, specyfikację i rozwój zaawansowanych płynów chłodzących do pojazdów elektrycznych do konkretnych zastosowań, Castrol i Williams Advanced Engineering chcą stworzyć wiodące w branży produkty, zoptymalizowane z myślą o danym zastosowaniu.

A.S. Ramchander, wiceprezes ds. marketingu i GAM w Castrol, powiedział – Ponieważ świat mobilności przyspiesza w kierunku elektrycznej przyszłości, ważne jest, abyśmy w pełni zrozumieli wymagania i wyzwania związane z elektryfikacją wszystkich form mobilności. Dzięki współpracy z Williams Advanced Engineering mamy nadzieję wspierać rozwój najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie mobilności, jak również dalej rozwijać nasze technologie płynów do pojazdów elektrycznych.
 
Craig Wilson, dyrektor generalny Williams Advanced Engineering, powiedział – Cieszymy się, że możemy być częścią tego strategicznego partnerstwa z Castrol, które, jak wierzę, pozwoli na rozwój produktów zaprojektowanych specjalnie po to, by wspierać elektryfikację, niezależnie od jej formy. Uważam, że zaawansowana technologia płynów będzie miała znaczenie zarówno dla sektora sportów motorowych, jak i dla wielu innych kluczowych sektorów.

*Zalety olejów Castrol do pojazdów elektrycznych wykazane w testach i rozwoju na zamówienie
1 W porównaniu z dostępnymo powszechnie e-olejem do zalania fabrycznego
2 W porównaniu z układem pośredniego chłodzenia akumulatorów
3 W porównaniu ze standardowym e-olejem przekładniowym

Źródło: Castrol//Williams Advanced Engineering/Constans PR

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama