BorgWarner wdroży technologię węglika krzemu do elektryków Volvo

BorgWarner wdroży technologię węglika krzemu do Volvo BorgWarner

STMicroelectronics, światowy lider w dziedzinie półprzewodników, dostarczy BorgWarnerowi, również światowemu liderowi w dostarczaniu innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności, najnowszy węglik krzemu trzeciej generacji o napięciu 750 V do ich opatentowanego modułu zasilania opartego na Viper. Ten moduł mocy jest używany w platformach falowników trakcyjnych firmy BorgWarner w kilku obecnych i przyszłych pojazdach elektrycznych Volvo Cars.

  • ST dostarczy tranzystory MOSFET mocy z węglika krzemu (SiC) do modułu zasilania Viper firmy BorgWarner, aby wesprzeć podróż Volvo Cars w stronę w pełni elektrycznego napędu do 2030 r.;
  • BorgWarner będzie używać kostek SiC w swoich platformach falowników trakcyjnych w kilku obecnych i przyszłych pojazdach typu BEV Volvo Car.

Ta współpraca da Volvo Cars możliwość dalszego zwiększania atrakcyjności pojazdów elektrycznych dzięki większemu zasięgowi i szybszemu ładowaniu. Będzie nas również wspierać na drodze do przejścia na całkowicie elektryczny pojazd do 2030 r. oraz wzmocni naszą zwiększoną integrację pionową i kontrolę nad krytycznymi komponentami – mówi Javier Varela, dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego Volvo Cars.

BorgWarner ma przyjemność współpracować z ST w celu dostarczania naszemu wieloletniemu klientowi Volvo Cars falowniki do platform BEV nowej generacji – mówi Stefan Demmerle, wiceprezes BorgWarner Inc. oraz prezes i dyrektor generalny PowerDrive Systems.

Aby w pełni wykorzystać wydajność kości MOSFET SiC firmy ST, BorgWarner ściśle współpracował z zespołem technicznym ST w celu dopasowania ich kości do przełącznika zasilania Viper firmy BorgWarner, maksymalizując w ten sposób wydajność falownika i zapewniając zwartą i opłacalną architekturę. Współpraca między firmami zapewnia możliwości produkcji na dużą skalę, co jest kluczowe na szybko rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych.

Produkty ST STPOWER SiC produkowane na dużą skalę są produkowane w fabrykach ST we Włoszech i Singapurze, a zaawansowane opakowania i testy przeprowadzane są w ich zapleczu w Maroku i Chinach. W październiku 2022 r. firma ST ogłosiła, że ​​rozszerzy swoje zdolności produkcyjne w szerokim paśmie wzbronionym dzięki nowemu zintegrowanemu zakładowi produkującemu podłoża SiC w Katanii, w którym znajduje się specjalistyczna wiedza firmy w zakresie półprzewodników mocy oraz miejsce zintegrowanych badań, rozwoju i produkcji SiC.

Źródło: BorgWarner

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę