BMW otwiera nowy zakład produkcji silników

BMW Blog
8.2.2016

BMW Brilliance Automotive (BBA) dzisiaj otworzyło nowy zakład produkcji silników z odlewnią metali lekkich w Shenyang. 

Nowa fabryka będzie produkować najnowszej generacji 3-cylindrowe i 4-cylindrowe silniki benzynowe BMW TwinPower Turbo i stanowi części sieci produkcyjnej BMW z siedzibą w Shenyang w północno-wschodnich Chinach. BBA stanowi wspólne przedsięwzięcie BWM Group i Brilliance China Automotive Holdings Ltd. W nowej fabryce zostanie zatrudnionych około 2,000 pracowników BBA.

Zarówno fabryka silników, jak i odlewnia metali lekkich stosują najnowsze standardy produkcji i będą zaopatrywać zakłady samochodowe BMW Brillaince Dadong i Tiexi. Wydajność, która obecnie wynosi do 300,000 sztuk rocznie, jest powiązana z wielkością produkcji w dwóch zakładach samochodowych. W 2015 roku lokalny poziom produkcji osiągnął 287,000 sztuk. BBA sfinansowało niezbędne inwestycje ze środków własnych. Partnerzy wspólnego przedsięwzięcia nie musieli wnosić dodatkowego kapitału.

Odlewnia metali lekkich osiąga niemal bezemisyjną produkcję

Odlewnia wyznacza nowe standardy w zakresie zrównoważonej produkcji, a jej wydajność to do 15,000 ton aluminium rocznie. Jest wzorowana na partnerskim zakładzie w Landshut w Niemczech, którego doświadczenie zostało włączone do procesów produkcyjnych.

Innowacyjne procesy pozwalają na niemal bezemisyjną produkcję rdzeni piaskowych. Po raz pierwszy w Chinach spoiwa nieorganiczne są wykorzystywane do ograniczania emisji pozostałości spalania o 98 procent w porównaniu do organicznych procesów odlewania zwykle stosowanych w przemyśle. Co więcej, 90% piasku wykorzystywanego do odlewania może zostać poddana recyklingowi, aby ograniczyć ilość odpadów do minimum. W 2009 roku BMW Group jako pierwsze wykorzystało tę nowoczesną i ekologiczną technologię w seryjnych procesach odlewniczych na całym świecie.

Aluminium potrzebne do odlewania nadal będzie dostarczane w formie stałej, a następnie upłynniane w temperaturze około 760 stopni Celsjusza na terenie huty. „Produkty zwrotne” z procesu odlewania, tj. pozostałości metali oddzielone od surowych odlewów podczas czyszczenia, są przetapiane w zakładowych piecach, a następnie wykorzystywane ponownie.

Innowacyjna technologia natrysku łukowego (LDS) jest także stosowana przy produkcji odlewanych, aluminiowych karterów: Głowice cylindra wszystkich karterów są pokryte cieniutką warstwą cząstek żelaza, które są natryskiwane w postaci płynnej. Pozwala to na osiągnięcie mniejszej wagi i mniejszego tarcia silnika, co w efekcie prowadzi do mniejszego zużycia paliwa.

Oprócz silników spalinowych nowa fabryka będzie produkować także akumulatory wysokiego napięcia dla przyszłych modeli Plug-in Hybrid.

Źródło: BMW

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę