BMW Group podwoiło sprzedaż samochodów elektrycznych w 2022 roku
Do września koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 128 196 elektrycznych samochodów BMW i MINI, co oznacza ponad dwukrotny wzrost sprzedaży BEV w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (+114,8%). Koncern przełożył tym samym bardzo wysoki popyt na swoje samochody elektryczne na mocny wzrost.
- Elektryczna ofensywa wykazuje skuteczność: 128 196 w pełni elektrycznych samochodów BMW i MINI sprzedanych od września (+114,8%);
- Sprzedaż BMW Group do września na poziomie 1 747 889 egzemplarzy;
- Wrzesień: wzrost sprzedaży BMW Group na świecie o 6,6%;
- Trzeci kwartał na poziomie roku poprzedniego, wzrost w Chinach i USA;
- Marka BMW pozostaje numerem 1 w globalnym segmencie premium;
- Dyrektor ds. sprzedaży Pieter Nota: „Dynamiczny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych podkreśla atrakcyjność naszej oferty”.
– Silna dynamika sprzedaży naszych modeli elektrycznych pokazuje, jak bardzo oferta elektrycznych produktów BMW Group przekonuje naszych klientów. Tym samym nadal zdecydowanie kontynuujemy naszą drogę w kierunku elektromobilności — mówił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, marki i sprzedaż – Dzięki naszej atrakcyjnej i zrównoważonej palecie produktów ze wszystkimi typami napędów, a także świetnym wynikom operacyjnym jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów sprzedażowych na rok 2022 — dodał P. Nota.
Po tym, jak w pierwszej połowie roku trudności w zaopatrzeniu i wojna na Ukrainie doprowadziły do spadku sprzedaży, w trzecim kwartale wynik BMW Group był na równi z poprzednim rokiem i wyniósł 587 795 sprzedanych pojazdów (-0,9%). W okresie od stycznia do września koncern sprzedał 1 747 889 pojazdów marki BMW, MINI i Rolls-Royce. We wrześniu BMW Group osiągnęła wzrost sprzedaży o 6,6% przy 210 543 sprzedanych egzemplarzach.
BMW na dobrej drodze do podwojenia sprzedaży BEV
Do września koncern BMW Group sprzedał 128 196 w elektrycznych pojazdów marki BMW i MINI (+114,8%). W trzecim kwartale na całym świecie dostarczono do klientów 52 306 (+121,6%) elektrycznych BMW i MINI. Oprócz BMW iX3 motorem wzrostu pozostają niezmiennie dwie innowacje – BMW i4 oraz BMW iX. Dodatkowy impet będą miały dwie najnowsze elektryczne innowacje marki BMW – BMW i7 oraz BMW iX1. Oba modele, podobnie jak w pełni elektryczna przedłużona wersja BMW serii 3 w Chinach, spotkały się z bardzo pozytywną reakcją klientów.
Firma jest więc na dobrej drodze do podwojenia sprzedaży samochodów elektrycznych w roku 2022. BMW Group w szybkim tempie rozszerza ofertę modeli elektrycznych: w 2023 roku dojdzie m.in. BMW i5 oraz elektryczny Rolls-Royce Spectre, który swoją światową premierę będzie miał w październiku.
BMW na topie sprzedających się marek premium na świecie
Dzięki szerokiej ofercie zaawansowanych technologicznie produktów i innowacyjnych układów napędowych marka BMW sprzedała w trzecim kwartale 517 689 pojazdów (-1,4%). Oprócz samochodów elektrycznych szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się BMW serii 4 Gran Coupé, BMW serii 2 Active Tourer oraz BMW X5. We wrześniu marka BMW nadal zajmuje pierwsze miejsce w globalnym segmencie samochodów premium.
Źródło: BMW Group