BMW Group podwoiło sprzedaż samochodów elektrycznych w 2022 roku

BMW podwoiło sprzedaż aut elektrycznych w 2022 BMW Group

Do września koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 128 196 elektrycznych samochodów BMW i MINI, co oznacza ponad dwukrotny wzrost sprzedaży BEV w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (+114,8%). Koncern przełożył tym samym bardzo wysoki popyt na swoje samochody elektryczne na mocny wzrost.

  • Elektryczna ofensywa wykazuje skuteczność: 128 196 w pełni elektrycznych samochodów BMW i MINI sprzedanych od września (+114,8%);
  • Sprzedaż BMW Group do września na poziomie 1 747 889 egzemplarzy;
  • Wrzesień: wzrost sprzedaży BMW Group na świecie o 6,6%;
  • Trzeci kwartał na poziomie roku poprzedniego, wzrost w Chinach i USA;
  • Marka BMW pozostaje numerem 1 w globalnym segmencie premium;
  • Dyrektor ds. sprzedaży Pieter Nota: „Dynamiczny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych podkreśla atrakcyjność naszej oferty”.

Silna dynamika sprzedaży naszych modeli elektrycznych pokazuje, jak bardzo oferta elektrycznych produktów BMW Group przekonuje naszych klientów. Tym samym nadal zdecydowanie kontynuujemy naszą drogę w kierunku elektromobilności — mówił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, marki i sprzedaż – Dzięki naszej atrakcyjnej i zrównoważonej palecie produktów ze wszystkimi typami napędów, a także świetnym wynikom operacyjnym jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów sprzedażowych na rok 2022 — dodał P. Nota.

Po tym, jak w pierwszej połowie roku trudności w zaopatrzeniu i wojna na Ukrainie doprowadziły do spadku sprzedaży, w trzecim kwartale wynik BMW Group był na równi z poprzednim rokiem i wyniósł 587 795 sprzedanych pojazdów (-0,9%). W okresie od stycznia do września koncern sprzedał 1 747 889 pojazdów marki BMW, MINI i Rolls-Royce. We wrześniu BMW Group osiągnęła wzrost sprzedaży o 6,6% przy 210 543 sprzedanych egzemplarzach.

sprzedaz_BMW_i_MINI_wg_regionow_i_rynkow BMW Group

BMW na dobrej drodze do podwojenia sprzedaży BEV

Do września koncern BMW Group sprzedał 128 196 w elektrycznych pojazdów marki BMW i MINI (+114,8%). W trzecim kwartale na całym świecie dostarczono do klientów 52 306 (+121,6%) elektrycznych BMW i MINI. Oprócz BMW iX3 motorem wzrostu pozostają niezmiennie dwie innowacje – BMW i4 oraz BMW iX. Dodatkowy impet będą miały dwie najnowsze elektryczne innowacje marki BMWBMW i7 oraz BMW iX1. Oba modele, podobnie jak w pełni elektryczna przedłużona wersja BMW serii 3 w Chinach, spotkały się z bardzo pozytywną reakcją klientów.

Firma jest więc na dobrej drodze do podwojenia sprzedaży samochodów elektrycznych w roku 2022. BMW Group w szybkim tempie rozszerza ofertę modeli elektrycznych: w 2023 roku dojdzie m.in. BMW i5 oraz elektryczny Rolls-Royce Spectre, który swoją światową premierę będzie miał w październiku.

BMW na topie sprzedających się marek premium na świecie

Dzięki szerokiej ofercie zaawansowanych technologicznie produktów i innowacyjnych układów napędowych marka BMW sprzedała w trzecim kwartale 517 689 pojazdów (-1,4%). Oprócz samochodów elektrycznych szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się BMW serii 4 Gran Coupé, BMW serii 2 Active Tourer oraz BMW X5. We wrześniu marka BMW nadal zajmuje pierwsze miejsce w globalnym segmencie samochodów premium.

Źródło: BMW Group

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę