Aktualizacja oprogramowania IDC5 CAR 70

TEXA
23.7.2019

W nowej wersji oprogramowania IDC5 CAR 70 od firmy TEXA zaktualizowano 70 marek. Dla 56 z nich opracowano nowe systemy diagnostyczne, niepublikowane nigdy wcześniej, które obejmują 800 modeli pojazdów. To 750 systemów diagnostycznych opracowanych dla ponad 140 układów.

IDC5 CAR 70 oferuje to, co najlepsze w diagnostyce wielomarkowej samochodów osobowych i dostawczych - liczne nowości diagnostyczne, funkcje specjalne, a także informacje techniczne niezbędne do profesjonalnego przeprowadzenia nawet najbardziej skomplikowanych operacji warsztatowych. Co więcej, prace nad tą wersją oprogramowania objęły dalszą rozbudowę pokrycia aktywnych systemów bezpieczeństwa, tak zwanych systemów ADAS, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w nowoczesnych pojazdach.

Dostęp do diagnostyki w grupie FCA

W 2017 roku Grupa FCA wprowadziła środki bezpieczeństwa, które uniemożliwiły niezależnym warsztatom naprawy najnowszych modeli pojazdów jej grupy. Po tej decyzji TEXA rozpoczęła współpracę z FCA mającą na celu wprowadzenie w oprogramowaniu IDC5 funkcji umożliwiających przeprowadzanie diagnostyki pojazdów wyposażonych w moduł SGW przy wykorzystaniu urządzeń TEXA w całkowicie bezpieczny i legalny sposób. Dzięki IDC5 CAR mechanicy mogą zalogować się na stronie internetowej FCA aby wykupić dostęp do przeprowadzania diagnostyki pojazdów FCA bezpośrednio z narzędzia TEXA. Oprogramowanie wysyła alert za każdym razem, gdy określony pojazd wyposażony jest w jednostkę sterującą SGW, przekierowując mechanika do określonej przestrzeni uwierzytelniającej diagnozę FCA. Jest to pierwsza wersja “testowana w terenie” udostępniona przez FCA, dlatego producent będzie wdzięczny za zgłaszanie wszelkich anomalii dotyczących wersji testowej.

© TEXA

RCCS 2

Począwszy od tej aktualizacji dostępny jest RCCS 2, nowy, kompleksowy zestaw do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów. RCCS 2 pozwala na niezależną pracę we wszystkich fazach naprawy pojazdu, zachowując przy tym prostotę działania, bezpieczeństwo oraz pełen profesjonalizm.

System składa się z solidnego wspornika głównego z elektryczną regulacją wysokości z możliwością ustawienia równoległości położenia względem pojazdu za pomocą praktycznego pokrętła znajdującego się z tyłu urządzenia. Belka poprzeczna wyposażona jest w dwa dalmierze oraz przesuwny odbłyśnik zintegrowany z centralnie zlokalizowanym laserem do ustawiania względem radaru czołowego.

Ponad ramą urządzenia znajduje się kolejny wskaźnik laserowy, pomocny w ustaleniu środka pojazdu, poprzez wycelowanie wiązki lasera w przednie logo pojazdu. Ponadto, RCCS 2 można w łatwy sposób przemieszczać w warsztacie dzięki obrotowym kółkom, w które jest wyposażony. Dzięki udostępnianym w oprogramowaniu IDC5 CAR, arkuszom pomocy (dedykowanym poszczególnym pojazdom), technik prowadzony jest krok po kroku przez wszystkie etapy naprawy.

DoIP NODE

DoIP NODE to wielomarkowy adapter opracowany przez TEXA pozwalający na bardzo szybkie wykonanie czynności diagnostycznych DoIP (Diagnosis Over Internet Protocol) na nowoczesnych pojazdach takich jak: Volvo, Land Rover i Jaguar, które obsługują protokół komunikacyjny ISO 1340 UDP/TCP nową architekturę, którą konstruktorzy zaczynają integrować z tradycyjną linią CAN-BUS. Zastosowanie DoIP NODE stanowi ogromną korzyść dla mechanika, ponieważ nie musi on wymieniać oprzyrządowania TEXA, które już posiada, a jedynie uzupełnić jego działanie poprzez zastosowanie tego urządzenia, zawsze gdy pojazd na którym pracuje tego wymaga.

Począwszy od wersji IDC5 CAR 70, po wybraniu pojazdu dostępny jest nowy przycisk: STARTDoIP, który umożliwia uruchomienie diagnostyki w pojazdach wyposażonych w ten protokół komunikacyjny.

IDC5 CAR 70 zawiera ponad 25 000 nowych opcji diagnostycznych dla najpopularniejszych marek pojazdów na rynku światowym, w tym: Abarth, Acura, Alfa Romeo, Audi, Bentley, Bmw, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dacia, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Gaz, Gmc, Great Wall, Honda, Hummer, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel (Gm), Peugeot, Plymouth, Porsche, Porsche, Ravon, Renault, Renault Samsung, Saab, Scion, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Troller, Volkswagen, Volvo, Wuling.

Źródło: TEXA

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę