5 kroków Volkswagena w walce z krzysem wizerunkowym
VolkswagenPrezes Zarządu Volkswagen AG, Matthias Müller, zapowiedział pięć najważniejszych kroków, jakie podejmie koncern.
- Musimy myśleć o działaniach wykraczających poza aktualną sytuację, które stworzą przesłanki do tego, by Volkswagen nadal mógł z sukcesem się rozwijać - powiedział Müller. Przedstawił pięciopunktowy plan działania, z którego pomocą zamierza zadbać o to, by również w przyszłości Volkswagen należał do grona najlepszych na świecie producentów aut.
- Volkswagen wyjdzie z bieżącej sytuacji mocniejszy niż był przedtem - stwierdził Müller. Zapowiedział także prezentację głównych założeń Strategii 2025 w przyszłym roku.
Prezes Zarządu oświadczył, że pomoc dla klientów, których aut dotyczy sprawa oprogramowania silników Diesla, ma dla niego najwyższe znaczenie. - Nasi klienci stoją w centrum wszystkich działań, jakie podejmuje 600.000 naszych pracowników na całym świecie - powiedział Müller. Volkswagen pracuje intensywnie nad skutecznymi rozwiązaniami technicznymi. Ich wdrażanie rozpocznie się w porozumieniu z Federalnym Urzędem ds. Ruchu Drogowego (KBA) w styczniu 2016 roku.
Drugą ważną sprawą jest konsekwentna kontynuacja i zakończenie śledztwa wyjaśniającego wszelkie wydarzenia, które doprowadziły do aktualnej sytuacji. - Musimy poznać prawdę i wyciągnąć z niej wnioski - oświadczył Müller. Volkswagen bardzo starannie analizuje te wydarzenia. Dlatego dodatkowo do już podjętych kroków zdecydowano o zaangażowaniu firmy audytorskiej Deloitte. Odpowiedzialni za całą sprawę muszą, według Müllera, liczyć się z surowymi konsekwencjami.
Trzecim ważnym zagadnieniem jest stworzenie nowych struktur w koncernie Volkswagen. - Ich istotą jest to, że w przyszłości koncern będzie zarządzany mniej centralnie - stwierdził Müller. Marki i regiony uzyskają większą samodzielność. Zarząd będzie dbał między innymi o strategie wykraczające poza ramy poszczególnych marek, o wykorzystanie synergii oraz o efektywne zastosowanie zasobów całej grupy. - Dokładnie przyjrzymy się aktualnej gamie ponad 300 modeli. Skrupulatnie sprawdzimy rentowność każdego z nich.
Matthias Müller, jako czwarty priorytet wymienił wprowadzenie nowej kultury zarządzania koncernem. Dążenie do perfekcji, zaangażowanie załogi oraz społeczna odpowiedzialność koncernu muszą zostać zachowane. Ale potrzebne są zmiany w sposobie komunikacji oraz postępowania w przypadku wystąpienia błędów: - Potrzebna jest nam kultura otwartości i współpracy - komentuje. Müller zażądał większej odwagi w stosunkach wewnętrznych, większej kreatywności i przedsiębiorczości.
Piątą sprawą o priorytetowym znaczeniu jest zapowiedziane przez Müllera przejście ze Strategii 2018 na Strategię 2025. - Wielu spoza koncernu, ale także niektórzy z nas nie zrozumieli, że w wypadku Strategii 2018 chodzi o znacznie więcej niż o liczbę wyprodukowanych samochodów. Wiele podporządkowano zasadzie „wyżej, szybciej, dalej - dodaje. Uczyniono tak zwłaszcza z zyskownością. Ale nie chodzi o to, żeby wyprodukować o 100.000 samochodów więcej lub mniej niż nasi konkurenci. Chodzi o jakościowy wzrost, stwierdził Müller. W najbliższych miesiącach będą trwały prace nad założeniami „Strategii 2025”, którą koncern przedstawi w połowie przyszłego roku.
Źródło: Volkswagen, Mototarget.pl







