30-procentowy wzrost sprzedaży Auto Partner w 2017 r.

Auto Partner SA
11.1.2018

Auto Partner S.A., jeden z największych na rynku polskim importerów i dystrybutorów części samochodowych, odnotował 20-proc. wzrost sprzedaży w grudniu 2017 roku: do 69,4 mln zł z 57,7 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej.

W 4 kwartale roku 2017 Grupa Auto Partner odnotowała 30-proc. wzrost sprzedaży r/r, zwiększając przychody do 242,4 mln zł z 185,9 mln zł rok wcześniej. Narastająco w całym 2017 r. Grupa odnotowała 30-proc. wzrost sprzedaży r/r (do 917,5 mln zł z 705,4 mln zł rok wcześniej).

Grupa Auto Partner w 2017 roku otworzyła 9 nowych filii, tym samym sieć oddziałów liczy obecnie 80 placówek. Jednocześnie w minionym roku Grupa zwiększyła powierzchnię magazynową łącznie o ponad 20 tys. mkw. do 75,5 tys. mkw., dzięki powstaniu nowego centrum logistyczno-magazynowego w Pruszkowie (8,5 tys. mkw.) oraz rozbudowie centrum w Bieruniu (12 tys. mkw.). W  tym okresie Grupa rozbudowała także ofertę o kilkanaście nowych linii produktowych i dynamicznie rozwinęła ogólnopolską sieć niezależnych warsztatów MaXserwis, podwajając ich liczbę r/r: obecnie jest ich 105 wobec 50 na koniec 2016 r.

Grupa w 2017 roku zarejestrowała 2 spółki zagraniczne, na perspektywicznych rynkach Czech i Rumunii.  Pierwsza filia zagraniczna Grupy – w Czechach – realizuje już sprzedaż.

– Rośniemy szybciej niż rynek. W 2017 roku regularnie, co miesiąc, odnotowywaliśmy dwucyfrowe dynamiki sprzedaży. Miniony rok był dla nas kolejnym okresem szybkiego rozwoju i wzrostu skali działalności zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych. Wzmocniliśmy potencjał Grupy, między innymi rozbudowując sieć sprzedaży i rozszerzając asortyment produktowy oraz usprawniając logistykę. To pozwoli nam na dalsze zwiększanie skali biznesu. Dzięki rozbudowie powierzchni magazynowej znacznie powiększyliśmy dostępność produktów w naszych magazynach. Do naszej oferty trafiły produkty pochodzące od największych światowych producentów części, co świadczy o naszej umacniającej się pozycji w Europie. Pracujemy także nad rozszerzaniem asortymentu marek własnych, które stanowią ważną część sprzedaży Grupy. Testujemy także nowe kategorie produktów, które w zależności od oceny ich potencjału, być może pojawią się w przyszłości w naszej ofercie – mówi Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner.

– Chcemy rozwijać sprzedaż, zarówno w Polsce,  jak i na rynkach eksportowych, na których widzimy dobre perspektywy. Są to szczególnie kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w których wraz z rosnącą liczbą aut nowych i używanych będzie rosło zapotrzebowanie na oferowane przez nas produkty. Czeska filia usprawni naszą działalność na tych rynkach. Nowo otwarte centrum logistyczno-magazynowe w Pruszkowie już teraz znacznie usprawnia procesy logistyczne i zaopatruje ponad 30 oddziałów, w tym filie w centralnej i północno-wschodniej Polsce oraz zagraniczne przedstawicielstwa. Jesteśmy przygotowani na wykorzystanie dobrych warunków biznesowych, których spodziewamy się w 2018 roku. Korzystamy z dobrej koniunktury rynkowej. Rosnące płace, a więc większa siła nabywcza Polaków, sprzyjają zakupom samochodów i tym samym branży dystrybucji części samochodowych. Wysokie poziomy sprzedaży aut nowych jak i importu używanych pojazdów na koniec 2017 roku to pozytywny sygnał dla branży i rozwoju naszej Grupy – dodaje Aleksander Górecki.

Źródło: Informacja prasowa Auto Partner

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę