Wymiana rozrządu to z pozoru rutynowa czynność serwisowa. W rzeczywistości jednak należy do najbardziej ryzykownych operacji wykonywanych w silniku.
Zębate paski rozrządu oferują wiele zalet w porównaniu z napędami łańcuchami i uznawane są za niemal bezobsługowe. Mimo to mogą ulec zużyciu, a w najgorszym wypadku – spowodować poważne uszkodzenie silnika.
W niektórych silnikach producent ustala wyjątkowo długi okres między wymianami zestawu rozrządu. W innych – jest on zaskakująco krótki.
Kupując tani samochód warto pamiętać o wydatkach dotyczących pierwszego przeglądu i najczęstszych awarii. Koszty obowiązkowych napraw i typowych usterek to w przypadku niektórych modeli nawet 50% ich początkowej wartości. Dlatego należy uważać na pozorne oszczędności i technologiczne buble.
Wymiana rozrządu to bardzo popularna usługa w niezależnych warsztatach samochodowych. Jednak pomimo wieloletniego doświadczenia mechanik może popełnić błąd prowadzący nawet do zniszczenia silnika. Dlatego specjaliści z SKF rozpoczęli szkolenia w tym zakresie. Na początek bardzo popularny silnik - 1.3 MultiJet.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?