Uruchomione programy wsparcia dla budowy i rozbudowy ogólnodostępnych stacji ładowania dla transportu ciężkiego oraz rozwoju sieci elektroenergetycznej, o łącznym budżecie 4 miliardów złotych, stanowią istotny krok w kierunku transformacji sektora oraz wzmocnienia pozycji Polski w Europie.
Podczas gdy w Chinach instalowane są już ładowarki o mocy 1360 kW, umożliwiające naładowanie pojazdu elektrycznego w zaledwie pięć minut, w Wielkiej Brytanii proces instalacji podobnych urządzeń może trwać latami.
Marzec przynosi kolejne zmiany cenników wśród operatorów. Weryfikacji cenników dokonali m.in. Polenergia eMobility oraz Ekoen.
BYD, światowy lider w produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych, zaprezentował rewolucyjną platformę dla aut elektrycznych – Super e-Platform.
Elektromobilność w Europie rozwija się w szybkim tempie, a unijne regulacje zachęcają kierowców do zakupu pojazdów bezemisyjnych. W tym celu rządy i samorządy intensywnie inwestują w infrastrukturę ładowania, ale głównie z myślą o samochodach elektrycznych. Mikromobilność natomiast jest wciąż marginalizowana.
PSNM opublikowało najnowsze, zaktualizowane wydanie „Licznika AFIR”. Opracowanie ukazuje stan wypełnienia przez Polskę unijnego rozporządzenia AFIR.
Audi konsekwentnie rozwija ekosystem elektromobilności, oferując kompleksowe rozwiązanie dla kierowców samochodów elektrycznych. Usługa Audi charging zapewnia dostęp do jednej z największych sieci ładowania w Europie, łącząc wygodę użytkowania z konkurencyjnymi cenami i rozwiniętą infrastrukturą partnerów.
Niezależnie od tego, czy jest to 110 czy 230 woltów lub 50 czy 60 herców, w Audi w Ingolstadt samochody elektryczne mogą być teraz ładowane tak, jakby znajdowały się w Chinach, Stanach Zjednoczonych czy w wielu innych krajach na całym świecie.
Według danych z końca grudnia 2024 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 80 699 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez dwanaście miesięcy ubiegłego roku ich liczba zwiększyła się o 24 223 szt., czyli o 2% więcej niż w 2023 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM.
W 2024 r. po raz pierwszy liczba rejestracji nowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce zmniejszyła się rok do roku.
Minął kolejny rok, warto więc sprawdzić, jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce.
Według danych z końca listopada 2024 r., w Polsce były zarejestrowane łącznie 78 142 osobowe i użytkowe samochody całkowicie elektrycznych (BEV). Przez jedenaście miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 21 665 szt. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM.
Analizy i badania rynkowe wyraźnie wskazują, że największe obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników związane z elektromobilnością, także w firmach, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu aut elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji.
Polish EV Outlook Index (PEVO Index) przedstawia najnowsze dane dotyczące rozwoju elektromobilności w Polsce. Na koniec października 2024 r. w kraju zarejestrowano 76 055 samochodów elektrycznych (BEV), a liczba ogólnodostępnych punktów ładowania wzrosła do 8184, z czego 2469 to stacje szybkiego ładowania DC.
Według danych z końca października 2024 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 76 240 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV).
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?