PSPA, największa organizacja branżowa kreująca rynek zrównoważonego transportu w Polsce i w regionie CEE, zmieniło nazwę na PSNM – Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności. PSNM zrzesza ponad 250 podmiotów z całego łańcucha wartości e-mobility w Polsce i Europie.
Implementacja do polskiego porządku prawnego Dyrektywy w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych (RED II/III) jest jednym z głównych postulatów „Białej Księgi Nowej Mobilności”, opublikowanej przez PSPA.
Już 13 kwietnia 2024 r. zaczną być stosowane przepisy AFIR, czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. To historyczny dzień dla całej branży e-mobility w Unii Europejskiej.
Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec lutego 2024 r. w Polsce funkcjonowało 6213 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych (3431 stacji).
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Dariusz Wieczorek oraz Rektor Politechniki Warszawskiej prof. Krzysztof Zaremba zainaugurowali 20 lutego br. kolejną edycję studiów podyplomowych „Nowa Mobilność”, realizowanych przez Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej oraz PSPA.
Pierwsza edycja studiów podyplomowych „Nowa Mobilność”, skierowanych m.in. do kadry zarządzającej, dobiegła końca. Rynek pracy wzbogacił się o ekspertów i ekspertki rozwijającego się sektora zrównoważonego transportu, który może przyczynić się do powstania 6 tysięcy nowych miejsc pracy w okresie najbliższych 6 lat.
Na podstawie „Polish EV Outlook Index”, publikowanego przez PSPA, IBRM Samar oraz OTOMOTO, pod koniec grudnia 2023 r. w Polsce były zarejestrowane łącznie 56 934 osobowe i użytkowe samochody całkowicie elektryczne. Tym samym w ubiegłym roku park BEV w Polsce powiększył się o 70%, a od końca 2021 r. – ponad 3-krotnie.
Do 750 tys. zł dopłaty do zakupu zeroemisyjnych samochodów ciężarowych przewiduje projekt programu ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Według danych z końca grudnia 2023 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 57 065 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV).
Według danych z końca listopada 2023 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 54 783 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV).
12 kobiet, 5 dni, 4 pojazdy, prawie 10 tysięcy łącznie przejechanych kilometrów i szczytny cel. Tak można podsumować inicjatywę, która odbyła się w październiku, znanym również jako Różowy Miesiąc – Miesiąc Świadomości Raka Piersi.
Średni koszt podróży elektrykiem w Polsce wynosi 23 zł na 100 km. Kierowcy, którzy ładują się tylko w domu (58%), płacą za energię od 12 do 15 złotych na 100 km.
Ponad 40 tys. szt. może liczyć flota elektrycznych samochodów ciężarowych w Polsce do 2030 r. – wynika z najnowszej edycji raportu PSPA „Polish EV Outlook 2023”.
Według danych z końca października 2023 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 52 327 osobowych i użytkowych samochodów całkowcie elektrycznych (BEV).
Polska ma jedyną szansę, aby stać się europejską potęgą w sektorze nowej mobilności
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?