Toyota Collaborative Safety Research Center (CSRC), ośrodek R&D Toyoty w Stanach Zjednoczonych, uruchomił piętnaście nowych projektów badawczych, które w przyszłości będą mogły służyć całej branży motoryzacyjnej w poprawie bezpieczeństwa na drogach.
Atmosfera wokół pożarów aut elektrycznych znów stała się gorąca, ukazując przy tym konieczność stałej edukacji w zakresie elektromobilności i opracowywania skutecznych procedur na wypadek takich sytuacji. Eksperci ARC Europe Polska zgromadzili informacje o tym, jak postępować i czego unikać w takich przypadkach.
Brigade Electronics wprowadziła Radar Predict, najnowszy innowacyjny system wykrywania martwej strefy z boku pojazdu (BSIS) z technologią bezpieczeństwa przewidywania kolizji.
Niezależny instytut Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) to amerykański odpowiednik Euro NCAP, który sprawdza bezpieczeństwo samochodów na bazie rygorystycznych kryteriów.
Szacuje się, że po polskich drogach porusza się ok. 100 tys. nieubezpieczonych kierowców. Jak podaje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG), ryzyko spowodowania przez nich wypadku z rannymi jest czterokrotnie większe niż w przypadku ubezpieczonych kierowców. Co zrobić w przypadku kolizji z nieubezpieczonym kierowcą bez OC? Czy dostaniemy odszkodowanie?
Skutki wypadków drogowych są często tragiczne. Teoretycznie wszyscy kierowcy zdają sobie z tego sprawę – praktycznie: bardzo wiele kolizji wynika z nadmiernej prędkości.
Kolizja albo stłuczka na parkingu to sytuacje, które generują koszty nieprzewidziane w standardowym budżecie na utrzymanie samochodu. Uszkodzenie karoserii albo lamp często uniemożliwia dalszą jazdę i konieczna jest natychmiastowa naprawa auta.
Gdzie w Polsce najczęściej dochodzi do wypadków i kolizji drogowych? W 2022 r. w przeliczeniu na 1000 mieszkańców do największej liczby wypadków i kolizji drogowych z udziałem samochodów osobowych doszło w województwie dolnośląskim (11,3).
Właściciele samochodów elektrycznych muszą być świadomi odpowiednich działań, które należy podjąć w przypadku awarii czy kolizji auta. W tym celu ARC Europe Polska – lider assistance pojazdów elektrycznych w Europie, w oparciu o swoje doświadczenia stworzył 5 najważniejszych zasad właściwego assistance EV.
W ubiegłym roku Polacy znów pobili niechlubny rekord i za granicą spowodowali 65,2 tys. kolizji. Jedna szkoda kosztowała średnio 18 tys. zł, a do zdarzenia najczęściej dochodziło w Niemczech.
W zimowych warunkach przy intensywnych opadach śniegu i marznącego deszczu, kierowcy czują się mało pewnie, więc rośnie ich czujność, a spada prędkość.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?