2024 rok przyniósł znaczące zmiany w zarządzaniu flotami pojazdów, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju oraz adaptacji zaawansowanych innowacji.
Analizy i badania rynkowe wyraźnie wskazują, że największe obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników związane z elektromobilnością, także w firmach, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu aut elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji.
Blisko 2/3 europejskich flot uznaje zrównoważony rozwój za „ważny” element swojej działalności, a w przypadku największych flot (powyżej 500 pojazdów) odsetek ten wzrasta do 93%.
Webfleet, cieszące się globalnym zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, wprowadziło rozwiązanie EV Charger Monitoring.
Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, odpowiadając na politykę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, poszerza flotę własną z napędem na LNG.
Goodyear udoskonalił swój czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint, wprowadzając nową, modułową konstrukcję czujnika mierzącego głębokość bieżnika i zaawansowane lasery i kamery, zapewniając jeszcze większą precyzję pomiaru nawet przy skomplikowanych wzorach bieżnika.
Goodyear TPMS Connect to nowe rozwiązanie stworzone z myślą o wyzwaniach flot wyposażonych fabrycznie w systemy monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).
Webfleet, rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, debiutuje na targach IAA TRANSPORTATION 2024. Wykorzystując technologię GenAI, narzędzie umożliwia menedżerom floty intuicyjne i łatwe zarządzanie danymi.
Polska flota ciężarowa musi się zelektryfikować – taki obowiązek na cały sektor transportu drogowego nakłada unijny pakiet Fit for 55. Jego założenia zakładają obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku oraz zakończenie produkcji pojazdów napędzanych paliwami konwencjonalnymi w roku 2035. To oznacza, że na przestrzeni kolejnej dekady polską branżę TSL czeka przymusowa, bezemisyjna rewolucja, która na dobre odmieni oblicze rynku. Stan przygotowania sektora i infrastruktury na tę zmianę jak dotąd budzi jednak głównie wątpliwości i obawy.
Aira Solutions Poland sp. z o.o., producent innowacyjnych pomp ciepła z fabryką we Wrocławiu, odebrał 19 elektrycznych Toyot bZ4X.
Ford Pro to globalny oddział Forda zajmujący się dostarczaniem rozwiązań dla klientów komercyjnych. Jednym z kluczowych elementów oferty, jest niezależna od wielkości floty, obsługa serwisowa dla właścicieli pojazdów użytkowych.
Renault Trucks Gama T E Tech wygrał w kategorii Samochody ciężarowe przyjazne środowisku: Samochody o DMC powyżej 3,5 tony z napędem alternatywnym. Nagrodę odebrał: Tomasz Wykrota, Dyrektor Produktu i Marketingu, Renault Trucks Polska
W lipcu br. Ministerstwo Finansów ma wydać szczegółowe wymagania dotyczące raportowania pozafinansowego w ramach unijnej dyrektywy CSRD.
W pełni elektryczny samochód ciężarowy Scania 25P od marca 2023 r. jest istotnym elementem floty samochodów ciężarowych pracujących dla Volkswagen Poznań i obsługuje codzienne dostawy podzespołów do fabryki w Poznaniu.
Rozbudowa polskich flot nie ustaje, szczególnie, gdy w grę wchodzą pojazdy dostawcze. Choć firmy deklarują duże zainteresowanie zelektryfikowanymi pojazdami to transformacja energetyczna w Polsce dokonuje się jednak wolniej niż w innych krajach UE – wynika z 20. edycji „Barometru Flotowego”, tworzonego przez Arval Mobility Observatory na podstawie badań przeprowadzonych w 30 krajach, w tym w Polsce.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?