Objawy wadliwego czujnika położenia wału korbowego są łatwiejsze do zauważenia, niż mogłoby się wydawać. Poznaj niektóre z najczęstszych sygnałów, aby wiedzieć, na co zwrócić uwagę.
W mobilności, zarówno dzisiejszej, jak i przyszłości, coraz większe znaczenie mają czujniki silnika. Ponieważ obniżenie poziomu emisji jest coraz bardziej palącą kwestią,
Wał korbowy odgrywa niezwykle istotną rolę w układzie korbowo-tłokowym samochodowego silnika spalinowego.
Czujnik indukcyjny położenia jest czujnikiem bez zasilania - jest stosowany w silnikach benzynowych i wysokoprężnych do pomiaru obrotów silnika oraz pozycji wału korbowego lub wałka rozrządu.
W ostatnich latach czujniki hallotronowe zastąpiły czujniki indukcyjne w silnikach samochodów osobowych, ponieważ nawet przy niskich obrotach silnika dostarczają one sygnał o przebiegu kwadratowym, który nie musi być już przetwarzany w module sterującym. W czasach systemów start-stop można osiągnąć szybszy rozruch silnika.
Ważną informacją dla jednostki sterującej są aktualne obroty silnika. Znając je, komputer sterujący pracą silnika może odpowiednio wysterować zapłon i czasy otwarcia wtryskiwaczy. Aby odczytać parametry obrotów silnika i dokładne położenie wału korbowego, konieczne jest zastosowanie odpowiednich czujników.
Przepływomierze powietrza oraz czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego – w sumie 221 nowych referencji.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?