2025 rok przyniesie szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych, które znacząco wpłyną na sektor transportu, spedycji i logistyki.
Jaką rolę odgrywają zielone korytarze i co jest dziś największym wyzwaniem w ich tworzeniu? Na pytanie odpowiada Girteka która buduje swoje usługi w oparciu o digitalizację i zrównoważone rozwiązania transportowe.
Przewoźnicy i spedycje mijający rok żegnają z ulgą, choć bez widoków na szybką poprawę. Eksperci i komentatorzy są zgodni – 2025 nie przyniesie drastycznych zmian.
Nawet 100 tys. lei kary wraz z konfiskatą towarów grozi przewoźnikom, którzy nie zastosują się do zasad systemu RO e-Transport. Sankcje zaczęły obowiązywać z początkiem lipca 2024 roku, ale tylko wobec niektórych firm.
Rok 2024 był szczególnym okresem dla branży transportu, spedycji i logistyki. Mijające 12 miesięcy to czas, w którym wyzwania ekonomiczne i prawne wymusiły zmianę podejścia do zarządzania finansami.
Rosnące koszty zatrudnienia i opóźnienia w płatnościach to główni winowajcy pogorszenia sytuacji finansowej firm z branży TSL – deklarują uczestnicy badania przeprowadzonego na potrzeby raportu Transcash.eu „Finansowy Indeks Branży TSL 2024”.
Nowa marka Pactus.eu – to powiew świeżości, wynikający z nowych produktów dostosowanych do specyfiki sektora TSL, wysoka skuteczność działań, ale przede wszystkim gwarancja zrozumienia potrzeb każdej ze stron zaangażowanych w spór płatniczy.
Firmy logistyczne, a także transportowe i spedycyjne zmagają się z kryzysem finansowym, a przewidywania na 2025 rok nie przynoszą rewolucyjnych zmian. Co czeka branże TSL w ciągu nadchodzących 12 miesięcy?
56% spedycji zbadanych przez Transcash przyznało, że w 2024 roku rozważa wszczęcie procesu restrukturyzacji, a 4% znajduje się w jego trakcie. Finansowy Indeks Branży TSL pokazuje spadek nastrojów wśród przedstawicieli branży spedycyjnej. .
Niemal 40% przedstawicieli branży TSL zapytanych przez Transcash przyznało, że sytuacja ich firmy pogorszyła się na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy.
Branża transportowa, podobnie jak inne sektory gospodarki, coraz częściej staje się celem cyberprzestępców, którzy wykorzystują fałszywe e-maile do wyłudzania środków. .
Wydarzenia takie jak niedawna powódź na południu kraju czy pandemia Covid-19 sprzed kilku lat mogą spowodować problemy z transportem towarów, w tym z dostarczeniem ich na czas bądź utratą lub uszkodzeniem.
Prognozy wskazują, że do 2050 roku zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie niemal dwukrotnie, co podkreśla pilną potrzebę transformacji w kierunku paliw alternatywnych oraz inwestycji w infrastrukturę ładowania – wynika z raportu KPMG w Polsce i PZPM „Branża motoryzacyjna. Podsumowanie danych za Q1-Q3 2024”.
Firmy działające w branży TSL muszą zmierzyć się z nowymi wymogami regulacyjnymi i raportowymi – ESG (Environmental, Social, Governance).
Jak logistyka może odpowiedzieć na nowe wymagania branży farmaceutycznej w czasach niestabilnych łańcuchów dostaw? Na pytanie odpowiada Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy specjalizujący się w transportach w temperaturze kontrolowanej i o wysokiej wartości.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?