W pracy mechanika zdarzają się sytuacje, których nawet najbardziej doświadczeni specjaliści nie są w stanie przewidzieć. Ekspert sieci serwisowej Q Service Castrol wskazuje na najbardziej ekstremalne przypadki usterek pojazdów.
Wraz z rozwojem e-mobilności pojawiają się nowe wyzwania i zagrożenia związane z przeglądami oraz z naprawą samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Jednym z zagrożeń są tzw. zwarcia łukowe.
Samochody elektryczne psują się rzadziej niż samochody z tradycyjnym napędem, lecz poziom skomplikowania tych aut sprawia, że ciężko je usprawnić na drodze ekspertom nawet przysłanym przez firmę assistance.
Marka ProfiAuto opracowała „Ranking awaryjności samochodów według polskich mechaników”. Polscy mechanicy mieli dzięki niemu okazję ocenić stan układów elektrycznych w samochodach, które poruszają się po polskich drogach. Najlepiej wypadły samochody niemieckie i japońskie.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?