Ottmar Holz
redaktor
kfz-betrieb
Duże opony są na topie – jednak panujący od kilku lat trend ma też swoje ciemne strony. Prosta wymiana koła przeradza się w torturę dla mięśni mechaników – granice wytrzymałości zostały już osiągnięte.
Już w momencie przyjęcia do serwisu konieczne jest rozpoznanie nieprawidłowości związanych z kołami w sposób pewny i zrozumiały dla klienta. Należy też pamiętać, że skanery profilu opon i nowoczesne systemy pomiaru geometrii kół to dodatkowe źródło dochodów.
Często zdarza się, że proste naprawy stają się nagle trudne z powodu nagaru i korozji. Życie utrudniają warsztatowcom także producenci samochodów, wprowadzając coraz to nowe konstrukcje. Bo po co prosto, skoro można trudniej?
Producenci samochodów wymagają od poddostawców coraz większych kompetencji w zakresie projektowania.
Alergia ma pewne zalety: napady kichania i zapalenie spojówek nieomylnie informują o obecności pyłków. Jednak w przypadku bakterii i zarodników grzybów nos zawodzi.
Nawet pozornie niegroźna stłuczka może mieć poważne skutki i doprowadzić do zniekształcenia nadwozia, co jest niemożliwe do wychwycenia podczas oględzin. Dopiero użycie odpowiedniego systemu pomiarowego pozwala stwierdzić, jak bardzo poddała się konstrukcja nośna.