Zespół Szkół w Kołbaczu zwycięzcą konkursu Renault „Bezpieczeństwo dla wszystkich”

29.4.2011

Uczniowie klasy 6b z Zespołu Szkół w Kołbaczu (woj. zachodniopomorskie) wygrali 11. edycję ogólnopolskiego konkursu plastycznego organizowanego w ramach programu edukacyjnego „Bezpieczeństwo dla wszystkich" Renault.  Nagroda została przyznana 27 kwietnia 2011 w Teatrze Buffo w Warszawie.

O nagrodę główną w 11. edycji konkursu plastycznego - kilkudniowy wyjazd do Parku EuroDisneyland pod Paryżem w dniach 27-29 maja 2011 oraz umieszczenie zwycięskiego plakatu promującego bezpieczeństwo ruchu drogowego na billboardach w całej Polsce, rywalizowali uczniowie z pięciu szkół podstawowych z kraju. Zadaniem finałowych zespołów było zaprezentowanie krótkich programów artystycznych ilustrujących hasło przewodnie tegorocznej edycji konkursu organizowanego w ramach programu Renault „Bezpieczeństwo dla wszystkich" - „Bezpieczna droga do szkoły". Finałowe zmagania oceniło jury złożone z przedstawicieli instytucji wspierających program (Ministerstwa Edukacji Narodowej, Biura Rzecznika Praw Dziecka, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Ministerstwie Infrastruktury, Komendy Głównej Policji, Instytutu Transportu Samochodowego), patronów medialnych i organizatorów, które przyznało nagrodę główną szkole z Kołbacza.
Uczniowie klasy 6b pod opieką nauczycielki Grażyny Rowińskiej drugi rok z rzędu zakwalifikowali się do krajowego finału konkursu plastycznego organizowanego w ramach programu Renault „Bezpieczeństwo dla wszystkich". W swoim kilkuminutowym przedstawieniu zwycięzcy z Kołbacza  podkreślili najważniejsze zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego, których powinien przestrzegać każdy - m.in. nie prowadzić pojazdu pod wpływem alkoholu, być widocznym, zapinać pasy podczas podróży samochodem i nigdy nie przechodzić przez jezdnię w miejscach niedozwolonych. Program artystyczny uczniów z Kołbacza  ilustrował ich plakat „SOS dla bezpieczeństwa!!! Twoje koła ratunkowe na drodze. Nim wyruszysz pomyśl", który w czerwcu zawiśnie na billboardach w całej Polsce.
- Jestem bardzo szczęśliwa, że drugi rok z rzędu zakwalifikowaliśmy się do finału i tym razem, udało nam się wygrać! Czuję niesamowitą radość, że dzieci z tak małej miejscowości jaką jest Kołbacz pokonały setki szkół podstawowych ze wszystkich województw w kraju  i wyjadą w nagrodę do Francji, a do tego nasz plakat będzie promował bezpieczeństwo na billboardach w Polsce. Na pewno będziemy dalej działać na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym i już wkrótce założymy Szkolny Klub Bezpieczeństwa, który jest jednym z elementów programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich" Renault - mówi Grażyna Rowińska, nauczycielka i opiekunka zwycięskiej klasy.   

Do tegorocznej 11. edycji konkursu plastycznego przystąpiło 428 szkół podstawowych z całego kraju, które nadesłały 2112 plakatów promujących bezpieczeństwo ruchu drogowego. Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu dowolną techniką plastyczną plakatu ilustrującego hasło „Bezpieczna droga do szkoły", które należało przysłać do 1 marca 2011. Prace przygotowywały całe klasy lub szkolne koła przedmiotowe. Spośród nadesłanych plakatów jury wyłoniło 5 finalistów, a także przyznało 25 wyróżnień. Przy tej okazji, firma Renault Polska, organizator programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich", otrzymała listy gratulacyjne od Prezydenta RP, Prezesa Rady Ministrów i Wiceministra Infrastruktury.
- Gratulujemy zwycięzcom, finalistom i dziękujemy wszystkim szkołom podstawowym, które wzięły udział w tegorocznej 11. edycji konkursu plastycznego organizowanego w ramach programu Renault „Bezpieczeństwo dla wszystkich". Konkurs plastyczny jest nie tylko okazją do zdobycia atrakcyjnych nagród i dobrą zabawą w grupie, ale przede wszystkim przyczynia się do utrwalania przez dzieci najważniejszych zasad ruchu drogowego, co jest naszym nadrzędnym celem - podsumowuje Agata Szczech, Dyrektor Public Relations Renault Polska.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę