Zdaniem EXPERTa: Konrad Goławski – Doradca Techniczno-Handlowy – Dział Wyposażenia Warsztatowego w Hella Polska Sp. z o.o.

Zdaniem EXPERTa: Konrad Goławski z Hella Polska Sp. z o.o. Raven Media
15.4.2025

Zdaniem EXPERTa: Konrad Goławski – Doradca Techniczno-Handlowy – Dział Wyposażenia Warsztatowego w Hella Polska Sp. z o.o. odpowiada na pytania dotyczące ceny i kalibracji urządzeń do testowania reflektorów.

Czy warsztaty obsługujące zarówno starsze, jak i najnowsze modele pojazdów powinny mieć oba typy urządzeń do testowania i regulacji reflektorów (analogowe i cyfrowe)?

Nie – warsztaty nie muszą posiadać dwóch urządzeń. W pełni wystarczające jest nowoczesne, cyfrowe urządzenie SEG V, które łączy w sobie uniwersalność, precyzję oraz prostotę obsługi, umożliwiając skuteczną regulację reflektorów we wszystkich typach pojazdów: od starszych modeli po najnowsze z zaawansowanymi systemami LED, LED Matrix, laser. Urządzenie prowadzi użytkownika krok po kroku do prawidłowego ustawienia reflektora, sygnalizując poprawność w postaci piktogramu na ekranie.

Powiązane firmy

HELLA Polska Sp. z o.o.

Z urządzenia możemy wygenerować pełną dokumentację zawierającą wyniki pomiarów i przedstawić ją klientowi w przejrzystej formie. Urządzenia starszego typu (analogowe) nie mają możliwości ustawiania nowoczesnych świateł matrycowych LED czy systemów adaptacyjnych. Brakuje im funkcji cyfrowej analizy obrazu, wspomagania regulacji i zgodności z wymaganiami nowoczesnych systemów oświetlenia – co czyni je niewystarczającymi przy pracy z nowymi technologiami w motoryzacji. Cyfrowe urządzenie SEG V z powodzeniem zastępuje urządzenia analogowe, zapewniając warsztatom wszechstronne narzędzie pracy – niezależnie od wieku pojazdu.

Czy cyfrowe urządzenia do testowania reflektorów wymagają regularnej kalibracji i jakie są jej koszty?

Tak – zarówno cyfrowe, jak i analogowe urządzenia do testowania reflektorów wymagają regularnej kalibracji (sprawdzenia). Jest to niezbędne, by zapewnić precyzyjne i zgodne z przepisami pomiary. Kalibracja powinna być przeprowadzana raz w roku. Koszt takiej usługi to ok. 500 zł rocznie (zarówno dla urządzenia cyfrowego jak i analogowego).

Tagi artykułu

autoExpert 04 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę