ZF wprowadza na drogi zautomatyzowany system jazdy coASSIST Level2+ we współpracy z Dongfeng Motor
Firma ZF wprowadziła swój system półautomatycznej jazdy coASSIST Level2+ w modelu 2020 Dongfeng Aerolus Yixuan, dostępnym w sprzedaży od końca 2020 roku. Jest to pierwsza globalna premiera systemu coASSIST, który zapewnia zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i komfortu jazdy, będąc jednocześnie najbardziej przystępnym cenowo systemem Level2+ na rynku.
System coASSIST oferuje kierowcom znaczące korzyści w zakresie komfortu i bezpieczeństwa za bardzo przystępną cenę, spełniając jednocześnie przewidywane protokoły testów Euro NCAP 2025 i zapewniając popularne funkcje na poziomie Level2+. Po wstępnym rozpoczęciu produkcji, w przyszłości system ten wprowadzi również pierwszą premierę radaru średniego zasięgu Gen21 firmy ZF.
ZF jest integratorem całego systemu coASSIST, który został opracowany we współpracy z partnerem Mobileye i zawiera technologię kamer Mobileye EyeQ™. Wykorzystuje on również radary krótkiego zasięgu firmy Hella. Połączenie tego zaawansowanego zestawu kamer i czujników radarowych z centralną jednostką sterującą umożliwia realizację takich funkcji, jak adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent jazdy po autostradzie i asystent jazdy w korkach.
Przystępność cenowa tych systemów jest ważna, ponieważ umożliwia większą penetrację rynku i szybsze udostępnienie ich klientom. Pomoże im to również przyzwyczaić się do półautomatycznych funkcji, ponieważ kierowca jest zawsze w kontakcie z systemem, mając jednocześnie dostęp do zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i wygody.
ZF oferuje pełen zakres systemów na poziomie L2+, w tym:
- ZF coASSIST - przystępne cenowo rozwiązanie Level 2+, które pomaga spełnić wymagania Euro NCAP w zakresie wydajności, dostarczając jednocześnie najbardziej popularne funkcje ADAS Poziomu 2+ wykorzystujące technologię EyeQ™ firmy Mobileye (Intel Company).
- ZF coDRIVE - rozszerza funkcjonalność wsparcia jazdy w korkach i na autostradzie. Obraz kamery 360° oraz możliwości przetwarzania technologii Mobileye EyeQ umożliwiają automatyczną zmianę pasa ruchu i automatyczne wyprzedzanie.
- ZF coPILOT został zaprojektowany z myślą o zaawansowanej mocy obliczeniowej i skalowalności przetwarzania od poziomu 2+ do poziomu 4. Oferuje takie funkcje, jak obsługa bez użycia nóg i rąk, automatyczna zmiana pasa ruchu i wyprzedzanie, automatyczne parkowanie w garażu i uczenie się trasy.
Źródło: ZF Friedrichshafen