Wyniki roczne Brembo za 2021 r.

Brembo
8.3.2022
Reklama
Reklama

 Producent układów hamulcowych Brembo opublikował wyniki finansowe za 2021 r. Przychody w 2021 r. wyniosły 2 777,6 mln euro, wzrosły o 25,8%, zysk netto zwiększył się o 57,9% do 215,5 mln euro, propozycja dywidendy to 0,27 euro za akcję. 

Wyniki za okres do dn. 31 grudnia 2021:

  • Przychody w wysokości 2 777,6 mln euro, +25,8% w porównaniu z rokiem poprzednim (+26,2% według kursu wymiany na zasadzie like-for-like; +25% według kursu wymiany i konsolidacji na zasadzie like-for-like); +7,2% w porównaniu z 31 grudnia 2019 r.
  • EBITDA w wysokości 502,7 mln euro (marża EBITDA: 18,1%); EBIT w wysokości 288 mln euro (marża EBIT: 10,4%)
  • Inwestycje netto osiągnęły 236,2 mln euro
  • Zadłużenie finansowe netto zmniejszyło się o 71,5 mln euro w porównaniu z 30 września 2021 r.
Reklama

 

W związku z wynikami za 2021 r., zatwierdzonymi dzisiaj przez Radę Dyrektorów, uznajemy, że Brembo pozytywnie zakończyło okres pełen wyzwań. Przychody Spółki przekroczyły poziom z 2019 r., a jej rentowność pozostała stabilna, pomimo sytuacji rynkowej kształtowanej przez negatywny wpływ inflacji na ceny towarów oraz niedobór chipów. Wkład w aktualny wynik miała nasza działalność we wszystkich częściach świata i w każdym segmencie rynku. W szczególności, sfinalizowanie dwóch przejęć w 2021 r. – SBS Friction w Danii i J.Juan w Hiszpanii – pozwoliło nam uzupełnić naszą ofertę zaawansowanych technologicznie układów hamulcowych dla strategicznego rynku motocyklowego. Te transakcje, wraz z inauguracją pierwszego Brembo Inspiration Lab w Dolinie Krzemowej w Kalifornii i wprowadzeniem nowego, inteligentnego systemu hamulcowego SENSIFY, potwierdziły globalną pozycję Brembo i umiejętność wychodzenia naprzeciw potrzebom klientom, co ma kluczowe znacznie wobec zmian zachodzących w naszej branży. Chociaż scenariusz rynkowy i sytuacja geopolityczna są nadal złożone, patrzymy na nowy rok z dużą nadzieją, dzięki solidnie opracowanej strategii, która zmierza w kierunku wprowadzania kolejnych innowacji w naszych rozwiązaniach, na rzecz cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju

– skomenował Matteo Tiraboschi, Executive Chairman.

Powiązane firmy

Reklama

Źródło: Brembo

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama